Svårigheten att bestämma och planera vad som ska lagas till middag är för många ett återkommande moment i vardagen. Nu introducerar den digitala matbutiken Kavall, som levererar matvaror hem till kundens dörr, ett nytt test med en tjänst som ska råda bot på problemet.
När beslutströttheten slår till är det bara att trycka på Oplanera-knappen. Därefter slumpas ett recept ut och allt som behövs för att tillaga middagen levereras till dörren inom 10 minuter av Kavalls cykelbud.
”Oplanera-knappen är ett av de projekt som vi rullar ut och testar för att ge en friare och enklare vardag, säger Sandra Modée, Chief Marketing Officer på Kavall.
”Stressen av att inte hinna till affären efter jobbet eller komma överens om vad tusan du ska laga ikväll är något som alla kan relatera till. För oss på Kavall handlar det inte bara om att leverera matvaror snabbt. Det handlar om att kunna erbjuda mer frihet, frihet att kunna vara lite mer oplanerad och frihet att kunna lösa en av vardagens och veckans viktigaste och mest tidskrävande utmaningar, matplaneringen”.
Den uppkopplade Oplanera-knappen testas just nu av utvalda kunder i ett pilotprojekt under en begränsad period. Den nya funktionen är även tillgänglig i Kavalls app och kan därmed provas av boende i Stockholm, Göteborg, Malmö och Oslo.
”Vi tror att det finns en stor efterfrågan för tjänster som låter dig få mer tid över till viktigare saker, inte minst när det kommer till middagar. Det tycker jag Kavalls framgång är ett tydligt bevis på. Det ska bli spännande att se hur det här tas emot”, säger Sandra Modée.