Nespresso lanserar julkollektion tillsammans med Pierre Hermé

PUBLICERAD: 31 oktober 2022
UPPDATERAD: 21 februari


I år lanserar Nespresso sin limiterade julkollektion tillsammans med konditorn och chokladproducenten Pierre Hermé. Kollektionen Nespresso/Pierre Hermé består av två smaksatta kaffeblandningar och ett svart espressokaffe samt choklad, kakor och tillbehör

Till det nya kaffet Infiniment Gourmand Saveur Noisette används söta sydamerikanska Arabicabönor med smak av rostad hasselnöt, bränd mandel och vanilj. Det uppfriskande Infiniment Fruité Saveur Framboise görs av latinamerikanska och afrikanska Arabicabönor med smak av hallon och mjuka toner av korn. Infinement Double Espresso är en dubbel espresso gjord på Arabicabönor med en blommig smak av livfull röd frukt samt mjuka toner av korn.

För att komplettera julkaffet lanserar Pierre Hermé chokladen Infinement Exquis 70%, en mörk choklad med ursprung från Dominikanska republiken, parfymerad med aromatiska Timur-bär, samt den krispiga kakan Infinement Savoureux Raspberry Cinnamon Biscuits med torkade hallon och ceylonkanel.

Nespressos julkalender återkommer även i år med 24 kapslar och överraskningar. De specialdesignade adventskalendrarna innehåller såväl de tre kaffenyheterna från Nespresso/Pierre Hermé-kollektionen, som favoriter från Nespressos permanenta sortiment.

Kollektionen Nespresso/Pierre Hermé finns att köpa online på www.nespresso.com och i utvalda Nespresso Boutiques under en begränsad tid så långt som lagret räcker.

Läs vidare

Nya funktionella havredrycker från Fazer Aito

Fazer Aito Boost är en ny kategori funktionella havredrycker, som kommer i de två smakerna hallon och mango.
boost

Sju höstnyheter från CandyKing

Fruktigt, salt och segt är utmärkande för CandyKings sju nya lösgodisbitar.
CandyKing-Liggande-1[4][3][4]

Alpro lanserar havredryck till kaffet

Alpro I Love Coffee Oat är en ny växtbaserad dryck som är framtagen för att ha i kaffe.
A_Coffee_Barista_Master_Image_flat_white_latte_art___Drinks_I-love-coffee-16-9

Blossa 23: En hyllning till Blossas hantverkshistoria

Blossa 23 är en vit starkvinsglögg med smak av hallon och humle, som även kommer i en alkoholfri variant.
Blossa-2023-Alkoholfri+15bildregel

Senaste nytt

Ny färdplan ska förena svenska livsmedelsföretag

”Det svenska handslaget för en hållbar livsmedelskedja” är en gemensam agenda för hela livsmedelsbranschen.
wwf

Arla kampanjar för fler hemsläp

Arla lanserar kampanjen ”Hemsläp” för att få fler restauranggäster att ta med sin överblivna mat hem.
Arla_Foodiebag_Webb_1

Cirkulär förpackningslösning testas på Circle K

Circle K testar ett cirkulärt system, där kunderna erbjuds att låna matlådor och muggar för sin takeaway-mat.
DSC_2106HR (4)

Spendrups ska börja återvinna kolsyra

Spendrups investerar 23 miljoner kronor i en anläggning för återvinning av kolsyra.
Bild på kolsyreanläggning till prm 230206