Varje år hålls Reitan Convenience i Sveriges årliga leverantörsträff, där samarbetspartners och produkter uppmärksammas för speciella insatser. Årets Produkter tilldelades grillkorv utan E-ämnen och socker samt Nocco Ramonade.
Den kolsyrade energidrycken Nocco Ramonade, med smak av rambutan, äpple och melon, tog hem segern som Årets Produkt för Pressbyrån, när Reitan Convenience Sverige höll sin årliga leverantörsträff. För 7-Eleven utsågs grillkorv utan E-ämnen och socker som vinnare.
Det var i slutet av maj i år som Reitan Convenience i Sverige tog bort tillsatt socker, E-ämnen och nötkött från alla korvar på 7-Eleven och Pressbyrån, en produktförändring som har varit mycket uppskattad bland kunderna, berättar Anna Wallenberg, VD i Reitan Convenience i Sverige:
”Extra kul att en av årets produkter ännu en gång ligger i framkant och främjar hållbarhetsarbetet. Tillsammans med våra leverantörer kan vi ta stora kliv mot en mer hållbar convenience och därmed möta kundens efterfrågan. Detta är helt rätt för oss och enda vägen framåt
Vid leverantörsträffen presenterades även nomineringarna för årets leverantörer. För Pressbyrån: Lindvalls Chark, British American Tobacco och Fazer Sweden. För 7-Eleven: Philip Morris, Coca-Cola Europacific Partners och Picadeli. Vinnarna presenteras på RCS årliga riksmöte och röstas fram av köpmännen på Pressbyrån och 7-Eleven.
Reitan Convenience Sweden AB (RCS) är franchisegivare för Pressbyrån, 7-Eleven och PBX i Sverige. RCS ägs av det norska familjeföretaget Reitan.