Kiviks Musteri lanserar tre Frukt & Bär Bowls

PUBLICERAD: 28 september 2022
UPPDATERAD: 21 februari


Kiviks Musteri hänger på den växande trenden med bowls och breddar nu sitt sortiment med tre krämiga blandningar med frukt och bär.

Frukt & Bär Bowl kommer i tre varianter, som varken innehåller tillsatt socker eller sötningsmedel:

Päron, Jordgubb och Svartvinbär, där sötman och syrligheten i jordgubbarna blandas med den lite mer distinkta smaken av svarta vinbär, som sedan rundats av med fylligheten och aromen från päron.

Tropisk, som är en är en uppfriskande mix av päron, ananas, banan, mango, passionsfrukt och apelsin.

Äpple, Kiwi och Banan, som är en är en smakfull mix med syrlighet från äpplen samt frisk smak av kiwi och fyllighet från banan.

”Frukt & Bär Bowl är ett hållbart alternativ och en hälsosam produkt med det höga fruktinnehållet. Dessutom är det ett enkelt sätt att äta sin frukost eller sitt mellanmål, det är klart att hällas upp i en skål och toppa med precis vad du vill. Varför inte lite fröer, nötter, kokos, jordnötssmör, din favoritmüsli eller kanske lite extra bär? Eller häll på din gröt eller yoghurt”, föreslår Jessika Karlsson, produktchef på Kiviks Musteri.

Läs vidare

Nya funktionella havredrycker från Fazer Aito

Fazer Aito Boost är en ny kategori funktionella havredrycker, som kommer i de två smakerna hallon och mango.
boost

Sju höstnyheter från CandyKing

Fruktigt, salt och segt är utmärkande för CandyKings sju nya lösgodisbitar.
CandyKing-Liggande-1[4][3][4]

Alpro lanserar havredryck till kaffet

Alpro I Love Coffee Oat är en ny växtbaserad dryck som är framtagen för att ha i kaffe.
A_Coffee_Barista_Master_Image_flat_white_latte_art___Drinks_I-love-coffee-16-9

Blossa 23: En hyllning till Blossas hantverkshistoria

Blossa 23 är en vit starkvinsglögg med smak av hallon och humle, som även kommer i en alkoholfri variant.
Blossa-2023-Alkoholfri+15bildregel

Senaste nytt

Ny färdplan ska förena svenska livsmedelsföretag

”Det svenska handslaget för en hållbar livsmedelskedja” är en gemensam agenda för hela livsmedelsbranschen.
wwf

Arla kampanjar för fler hemsläp

Arla lanserar kampanjen ”Hemsläp” för att få fler restauranggäster att ta med sin överblivna mat hem.
Arla_Foodiebag_Webb_1

Cirkulär förpackningslösning testas på Circle K

Circle K testar ett cirkulärt system, där kunderna erbjuds att låna matlådor och muggar för sin takeaway-mat.
DSC_2106HR (4)

Spendrups ska börja återvinna kolsyra

Spendrups investerar 23 miljoner kronor i en anläggning för återvinning av kolsyra.
Bild på kolsyreanläggning till prm 230206