Menigo lanserar produkter under det egna varumärket Sysco

PUBLICERAD: 19 september 2022
UPPDATERAD: 21 februari


Sysco Brands är Menigos nya serie egna varor, som omfattar kvalitetskontrollerade svenska och internationella produkter uppdelade i tre kvalitetsnivåer.

2016 blev Menigo en del av Sysco, världens största foodservice-aktör. Produkter märkta Sysco kommer att lanseras successivt och Menigos nuvarande egna märkesvaror Chefs Basic, Brakes och Brakes Select kommer på sikt att bytas ut men finns kvar under en övergångsperiod.

Sysco-produkterna är indelade i de tre kvalitetsnivåerna Sysco Essentials, Sysco Classic och Sysco Premium.

”Sysco-produkterna är våra egna varor tydligt indelade i tre olika kvalitetsnivåer, vilket gör det enklare för kökschefer och inköpare att göra rätt val utifrån just sitt kök. Alla produkter har genomgått bland de mest omfattande kvalitetstester inom foodservice. Det garanterar en jämn och stabil kvalitet med branschledande certifiering inom alla kategorier”, säger Åsa Wickholm, Head of Sysco Brands på Menigo.

Läs vidare

Biofach 2023: Eko-Portalen hittar de ekologiska produkterna

Vem gör vad när det kommer till ekologiska livsmedel i Sverige? Hur man tar reda på det visade Organic Sweden i den svenska paviljongen på Biofach 2023.
Kolbjörnx

Biofach 2023: Tekompaniet är mer än bara produkten

Tekompaniet fanns med i den svenska paviljongen på Biofach 2023. Tyskland är Europas största temarknad och att slå sig in där verkar inte helt enkelt.
Håkan

Plastpåseskatten försvinner vid nyår

Vid nyår försvinner skatten på plastpåsar som infördes år 2020 enligt SD.
plast-skatt-utvaldx

Biofach 2023: Nordic Soda Company kompletterar med gin

The Nordic Soda Company fanns på Biofach 2023 med avsikten att öka det utländska intresset för produkterna.
Nordicx

Senaste nytt

De tävlar om finalplatserna i Änglamarkspriset 2024

KF och Coop presenterar de fem nominerade som tävlar om tre finalpriser i Änglamarkspriset 2024.
mattias bergqvist

KLS investerar 152 miljoner i Dalsjöfors

KLS bygger ut sin anläggning i Dalsjöfors för 152 miljoner, vilket ska öka kapaciteten med 30 procent.
default

Hon blir Polarbröds nya innovations- och utvecklingschef

Laura Pulkkinen tillträder som innovations- och utvecklingschef på Polarbröd under oktober.
2789859698-Laura-Pulkkinen

Valios mjölk ska bli koldioxidneutral inom fem år

Valio startar ett pilotprojekt för att producera helt koldioxidneutral mjölk inom fem år.
vaio1