Blossa 2022: En hyllning till New Orleans

PUBLICERAD: 19 september 2022
UPPDATERAD: 21 februari

Foto: Blossa.com

Årets Blossa 2022 har tagit sig till New Orleans och French Qarter, där gatorna vibrerar av jazzmusik. I år har Blossas klassiska glögg fått en smaksättning av rom, passionsfrukt, lime, jordgubbar, blåbär och chili efter den ikoniska drinken Hurricane, som skapades i French Qarter på 1940-talet.

”I New Orleans finns en intressant mix av influenser som vi har fört samman i Blossa 2022. Hurricane är den huvudsakliga inspirationen men vi har även inspirerats av matkulturen i New Orleans och tillsatt extrakt av chili och destillat av rökt röd paprika”, berättar Åsa Orsvärn, Chief Blender för Blossa.

Även flaskans design i purpur och guld är inspirerad av jazzen i New Orleans och karnevalen Mardi Gras. Flaskans mörkröda färgen ska även associera till den subtila rökighet som både finns i Blossa 22 och på gatorna i French Qarter.

Blossa 22 New Orleans är en starkvinsglögg med en alkoholhalt på 15 volymprocent som kostar 125 kronor för 750 ml.

Läs vidare

Kronfågel lanserar krispiga Chicken Nuggets Spicy

Kronfågels ätklara nyhet Chicken Nuggets Spicy kombinerar krispig tempura med smaker från chili, peppar och persilja.
kronfågel

Ökat intresse för meze – nya lanseringar från Salakis

Skånemejeriers varumärke Salakis lanserar Labneh och Ayran för att möta den ökande efterfrågan på meze.
Salakis

Skånemejeriers julklassiker är tillbaka

Skånemejerier presenterar årets julprodukter med smak av pepparkaka och kardemumma: Bravo Vinter, Pepparkaksfil och Vaniljyoghurt Pepparkaka.
Unknown

Skogaholm lanserar Julruta med smak av pepparkaka

Skogaholm Julruta är ett mjukt portionsbröd på tillfälligt besök med en pepparkakssmak som ska ge extra mycket julkänsla.
julruta

Senaste nytt

Livsmedelskonsumtionen: Mindre mjölk och mer kyckling

Svenskarnas mjölkkonsumtion har mer än halverats sedan 1980. Samtidigt har konsumtionen av fjäderfäkött mer än fyrdubblats
julrecept 3

Fler svenskar vill äta nyttigt på restaurang

Fler svenskar efterfrågar nyttigare restaurangmat men att få är beredda att betala för merkostnaden. Det visar rapporten FOOD-Barometer.
iStock-875478012

Husmanskosten får sin egen dag

Den 26 februari har utsetts till Husmanskostens dag. Initiativtagare är Pontus Frithiof, tillsammans med White Guide och Gastronomiska Akademin
husmans

Svenskarnas intresse för bakning ökar

94 procent av svenskarna bakar minst en gång per år och 67 procent varje månad. Det visar Dr. Oetkers senaste Bakrapport.
dr oetker