Nu har Lidl Plus nått över en miljon användare

PUBLICERAD: 8 augusti 2022
UPPDATERAD: 21 februari


Under oktober 2020 lanserade Lidl sin kundklubb i Sverige, Lidl Plus, som nu har passerat en miljon användare. Det innebär att nästan var tionde svensk har laddat ner appen.

Lidl Plus-appen kan laddas ner gratis på mobila enheter med Android och iOS. Genom att skanna appen i kassan innan betalning kan kunden ta del av rabatter, erbjudanden, digitala kuponger och kvitton.

Att appen nu har över en miljon användare är en viktig milstolpe, säger Robert Stekovic, som är kommersiell direktör på Lidl Sverige.

”Sedan lanseringen av Lidl Plus har vi överträffat många av våra mål och att vi nu har passerat en miljon användare långt tidigare än beräknat är fantastiskt kul. Vi vill rikta ett stort tack till våra lojala stamkunder och vi ser fram emot att fortsätta utveckla vår medlemsklubb och att växa tillsammans med våra kunder.”

För att fira succén med Lidl Plus bjöd Lidl Sverige samtliga medlemmar på kanelbullar i helgen 6-7 augusti.

Läs vidare

Biofach 2023: Eko-Portalen hittar de ekologiska produkterna

Vem gör vad när det kommer till ekologiska livsmedel i Sverige? Hur man tar reda på det visade Organic Sweden i den svenska paviljongen på Biofach 2023.
Kolbjörnx

Biofach 2023: Tekompaniet är mer än bara produkten

Tekompaniet fanns med i den svenska paviljongen på Biofach 2023. Tyskland är Europas största temarknad och att slå sig in där verkar inte helt enkelt.
Håkan

Plastpåseskatten försvinner vid nyår

Vid nyår försvinner skatten på plastpåsar som infördes år 2020 enligt SD.
plast-skatt-utvaldx

Biofach 2023: Nordic Soda Company kompletterar med gin

The Nordic Soda Company fanns på Biofach 2023 med avsikten att öka det utländska intresset för produkterna.
Nordicx

Senaste nytt

Så ska arbetet mot livsmedelsfusk stärkas

Regeringens utredning för att stärka arbetet mot livsmedelsfusk föreslår att en "Fuskenhet" inrättas på Livsmedelsverket .
av4r5856-scaled

Konsumenterna över lag nöjda med svenska matbutiker

Svenska konsumenter är generellt ganska nöjda med sina matbutiker, trots stigande priser.
Woman checking the grocery receipt

Ulrika Palm blir Cloetta Sveriges nya vd

Cloetta Sveriges nya vd Ulrika Palm kommer närmast från rollen som Division Director Nordics för Midsona Sverige AB.
palm

Mindre salt i bröd och charkprodukter

Saltinnehållet i bröd och charkprodukter som köps i butik har minskat betydligt de senaste åren.
Bröd