Stay cheesy med Scans Cheddarburgare

PUBLICERAD: 7 juni 2022
UPPDATERAD: 21 februari


Inför sommarens grillsäsong har Scan lanserat sin genom tiderna bästa cheeseburgare. Svenskt nötkött blandat med en krämig cheddar från Kvibille ger en burgare som representerar svenskt mathantverk i dubbel bemärkelse.

Försommaren är äntligen här och det är hög tid att dra igång grillsäsongen. Inte sällan står hamburgaren på menyn och inför årets säsong har Scan, i samarbete med Kvibille®, lanserat en riktigt saftig Cheddarburgare. Scans Cheddarburgare är gjorda på vårt finaste svenska nötkött blandat med en riklig mängd av krämig Cheddar från Kvibille. Den smälta osten gör burgaren extra saftig, med en härlig smak och god sälta. Vid tillagning smälter osten och skapar en krispig yta.

”Ost är ett av de mest populära tillbehören på en hamburgare och i vår nya Cheddarburgare möts verkligen det bästa av två världar. Att samarbeta med Kvibille och få kombinera vårt fina svenska nötkött med svensk Cheddar från Kvibille kändes självklart. Det svenska ursprunget och råvarorna kommer med så många fördelar. Cheddarburgaren smakar fantastiskt och vi får en produkt som står för svenskt mathantverk i dubbel bemärkelse, win win!”, säger Amanda Tingström Kempe, Category Manager & KAM.

”Att skapa och sprida genuin svensk ostpassion är ett viktigt uppdrag för oss på Kvibille. Hantverk, kvalitet och lokalt ursprung tillhör våra kärnvärden, därför känns möjligheten att få förena vår ostpassion med Scans burgarpassion som ett fint sätt att främja svenska råvaror och bidra till en härlig grillsommar”, säger Lisa Engström, Product Manager Kvibille.

Scans Cheddarburgare lanserades i butik i mars och finns i frysdisken.

Läs vidare

Svenska proteingrödor i Anammas nya baljväxtfärs

Orklas varumärke Anamma lanserar en ny baljväxtfärs med öländska och skånska gråärtor, åkerbönor och linser
Anamma_baljvaxtfars_liggande_uncropped_RGB_LZW

Nespresso lanserar kaffet N°20 efter 20 års utveckling

Under 20 år har Nespresso arbetat med att ta fram kaffet N°20, genom att kombinera två Arabicaplantor.
P_4454_NESPRESSO_N20_SINGLE_GLASS_BOX_CAPSUAL_KV2_v2

Kale Foods lanserar Juicy Marbles i Sverige

Kale Foods är distributör för Juicy Marbles växtbaserade produkteri Sverige.
IMG-4737

Nya funktionella havredrycker från Fazer Aito

Fazer Aito Boost är en ny kategori funktionella havredrycker, som kommer i de två smakerna hallon och mango.
boost

Senaste nytt

Änglamarks pastaförpackningar byter från plast till papper

Coop ska spara 300 ton plast om året genom att byta ut plasten i Änglamarks pastaförpackningar till papper.
coop

Svenska proteingrödor i Anammas nya baljväxtfärs

Orklas varumärke Anamma lanserar en ny baljväxtfärs med öländska och skånska gråärtor, åkerbönor och linser
Anamma_baljvaxtfars_liggande_uncropped_RGB_LZW

Saveggys växtbaserade barriär ska ersätta plast på gurkor

Saveggy har ingått ett partnerskap med odlarna.se inför lanseringen av sin ätbara, växtbaserade skyddsbarriär på gurkor.
abcaeec2-9b15-4924-8b2d-88cc77c7b482(1)

Nespresso lanserar kaffet N°20 efter 20 års utveckling

Under 20 år har Nespresso arbetat med att ta fram kaffet N°20, genom att kombinera två Arabicaplantor.
P_4454_NESPRESSO_N20_SINGLE_GLASS_BOX_CAPSUAL_KV2_v2