Eriks lanserar tre nya såser i klämflaska av återvunnen plast

PUBLICERAD: 11 maj 2022
UPPDATERAD: 21 februari


Eriks lanserar ett nytt koncept med såser i en praktisk klämflaska av 100 procent återvunnen plast.

Först ut är nyheterna:
• Eriks Bearnaise Hickory 240 ml, har en rökig, kryddig smak med karaktär av hickory.
• Eriks Rostad Vitlök 240 ml, har en fräsch och mild smak av rostad vitlök med inslag av örter och citron.
• Eriks BBQ Chipotle 240 ml, har en fruktig, rökig och het smak av chipotle och tomat. Den är dessutom vegansk.
• Eriks Bearnaise 400 ml, Eriks flaggskepp Bearnaise får en ny storförpackning.

Flaskorna består av 100 procent återvunnen och återvinningsbar plast, vilket uppges minska CO2-utsläppet med ca 40 procent per år. Plasten kommer primärt från programmet ”prevented ocean plastic”. Det är plast som plockas och återvinns från områden där det är hög risk att den annars skulle hamna i havet.

Läs vidare

Fyra färdiga plockbrickor från Ridderheims

Ridderheims utvecklar sitt plockmatskoncept med färdiga plockbrickor i fyra smaker.
Unknown

Svenska proteingrödor i Anammas nya baljväxtfärs

Orklas varumärke Anamma lanserar en ny baljväxtfärs med öländska och skånska gråärtor, åkerbönor och linser
Anamma_baljvaxtfars_liggande_uncropped_RGB_LZW

Nespresso lanserar kaffet N°20 efter 20 års utveckling

Under 20 år har Nespresso arbetat med att ta fram kaffet N°20, genom att kombinera två Arabicaplantor.
P_4454_NESPRESSO_N20_SINGLE_GLASS_BOX_CAPSUAL_KV2_v2

Kale Foods lanserar Juicy Marbles i Sverige

Kale Foods är distributör för Juicy Marbles växtbaserade produkteri Sverige.
IMG-4737

Senaste nytt

Rött ljus för Östersjöströmming och torsk från Barents hav

Strömmingen i Östersjön får rött ljus i WWF:s Fiskguiden 2023 på grund av överfiske och krympande bestånd.
fiskguiden

Bryggkaffet favorit hos 7-Elevens kaffekunder

7-Eleven har kartlagt svenska storstadsbors kaffekonsumtion inför den internationella kaffedagen den 1 oktober.
7-Eleven bild

Nudging-projekt på Ica ska få fler att välja ekologiskt

Under oktober kommer ett antal Ica-butiker att jobba med så kallad nudging för att få kunderna att välja ekologiskt.
nudging

Fyra färdiga plockbrickor från Ridderheims

Ridderheims utvecklar sitt plockmatskoncept med färdiga plockbrickor i fyra smaker.
Unknown