Oat Choco: Vegansk choklad från Fazer

PUBLICERAD: 26 april 2022
UPPDATERAD: 21 februari


Den ser ut som choklad, smakar som choklad, men är inte choklad. Det är en Oat Choco!

För två år sedan testlanserade Fazer Oat Choco för att driva utvecklingen inom chokladkategorin och samla in värdefull feedback från konsumenter om en helt ny typ av produkt för en framtida permanent lansering. Nu lanseras Karl Fazer Oat Choco i det ordinarie sortimentet i två smaker: Oat Choco och Oat Choco Hasselnöt. Produkterna är gjorda av nordisk havre, veganska, laktosfria och fria fån palmolja.

”Vi vill ge konsumenter nya smakupplevelser och förlanserade för två år sedan en innovation inom chokladkategorin, Oat Choco. Konsumenterna visade då ett stort intresse och den begränsade upplagan sålde slut oväntat fort. Vi fick en mycket positiv respons på smaken som legat till grund för vidareutveckling av produkten. Vi är jätteglada att nu lansera Karl Fazer Oat Choco i två smaker, en produkt i tiden och vi hoppas att man kommer att tycka om den lika mycket som vi gör”, säger Robert Engman, VP, Commercial på Fazer Sweden.

Oat Choco och Oat Choco Hasselnöt finns i butik från och med mitten av maj.

Läs vidare

CandyKing presenterar vårens lösgodisnyheter

CandyKings vårnyheter består av sex nya lösgodisbitar, bland annat Center i en ny modern twist och Salta Diamanter.
CK_Vårnyheter_LU_Liggande

Felix lanserar hybridköttbulle med ärta och nötfärs

I Fellix nya hybridköttbulle har hälften av nötköttet ersatts med ärtprotein.
artikel-felix-notkottbulle-arta-potatis-brunsas-1600x1000

Kaffesump bryggs till kombucha

Pressbyråns living lab PBX och dryckesföretaget ICHA lanserar ICHA Kombucha Chai Coffee Grounds bryggd på kaffesump.
ICHA COFFEE GROUNDS (003)

Arla Jörd – växtbaserat av svensk havre

Arla lanserar sex växtbaserade produkter av havre under varumärket Jörd.
Skärmavbild 2024-02-15 kl. 15.42.57

Senaste nytt

Ihållande lågpristrend och hårdnande EMV-konkurrens

En stark efterfrågan på lågprisalternativ och EMV är de konsumenttrender som just nu påverkar den svenska livsmedelsproduktionen allra mest.
Carl Eckerdal_kundvagnar_pengar_Livsmedelsforetagen

Stor minskning av tillsatt socker i läsk

Dryckesbranschen har minskat det tillsatta sockret i läsksortimentet med 28 procent på fyra år.
Sveriges_Bryggerier_sockerreduktion_900209858

CandyKing presenterar vårens lösgodisnyheter

CandyKings vårnyheter består av sex nya lösgodisbitar, bland annat Center i en ny modern twist och Salta Diamanter.
CK_Vårnyheter_LU_Liggande

Atria köper Gooh av Lantmännen Cerealia

Lantmännen Cerealia avyttrar affärsområdet färdigrätter med varumärket Gooh.
Gooh! Vego samligsbild_Print 3500x2623