Wok med nordiska smaker

PUBLICERAD: 1 april 2022
UPPDATERAD: 21 februari


Frysta wokgrönsaker har länge varit populärt i svenska hem och nu lanserar Apetit Nordisk Wok, en krispig wok med nordiska smaker och råvaror. De färdigskurna wokmixarna kommer i två färgrika varianter och är perfekt som bas i en snabblagad wok!

Apetit vill göra det så enkelt och bekvämt som möjligt för konsumenter att äta mer grönsaker, för både hälsans och miljöns skull. Apetits senaste tillskott Nordisk Wok och Nordisk Wok med grönkål innehåller krispiga bitar av klassiska nordiska grönsaker som kålrot, grönkål, palsternacka och morot som passar perfekt i wok! Grönsakerna, som är hållbart odlade i Finland*, trivs i nordiskt klimat vilket också innebär kortare transport och mindre klimatpåverkan. Grönsakerna är färdigskura vilket gör att du smidigt kan fixa middagen på nolltid!

Wokmixarna kan ätas som de är i en lättlagad wok eller tillsammans med nudlar, ris eller quinoa eller med t.ex. kyckling eller fisk. Grönsakerna passar även i omelett, gratäng eller sallad.

Apetits wokmixar är nu tillgängliga i frysdisken på ICA. Pris 21,90 kr, 500 gram

 

Läs vidare

Kale Foods lanserar Juicy Marbles i Sverige

Kale Foods är distributör för Juicy Marbles växtbaserade produkteri Sverige.
IMG-4737

Nya funktionella havredrycker från Fazer Aito

Fazer Aito Boost är en ny kategori funktionella havredrycker, som kommer i de två smakerna hallon och mango.
boost

Sju höstnyheter från CandyKing

Fruktigt, salt och segt är utmärkande för CandyKings sju nya lösgodisbitar.
CandyKing-Liggande-1[4][3][4]

Alpro lanserar havredryck till kaffet

Alpro I Love Coffee Oat är en ny växtbaserad dryck som är framtagen för att ha i kaffe.
A_Coffee_Barista_Master_Image_flat_white_latte_art___Drinks_I-love-coffee-16-9

Senaste nytt

Kale Foods lanserar Juicy Marbles i Sverige

Kale Foods är distributör för Juicy Marbles växtbaserade produkteri Sverige.
IMG-4737

Axfoundation vinner Livsmedelspriset 2023

Livsmedelspriset 2023 går till Axfoundation som arbetar för ett mer hållbart samhälle.
Axfoundation_Livsmedelspriset_LivsmedelIFokus1024x768

Ny färdplan ska förena svenska livsmedelsföretag

”Det svenska handslaget för en hållbar livsmedelskedja” är en gemensam agenda för hela livsmedelsbranschen.
wwf

Arla kampanjar för fler hemsläp

Arla lanserar kampanjen ”Hemsläp” för att få fler restauranggäster att ta med sin överblivna mat hem.
Arla_Foodiebag_Webb_1