Picadeli lanserar färdigpackad snabbmat med smakgaranti

PUBLICERAD: 14 mars 2022
UPPDATERAD: 21 februari


Picadeli lanserar ett nytt sortiment av färdigförpackade convenience-produkter. Ambitionen är att lyfta smakupplevelsen rejält jämfört med dagens utbud – samtliga produkter lanseras därför med smakgaranti.  

Picadeli tar nästa steg i att revolutionera den hälsosamma snabbmaten och lanserar ett helt nytt affärsområde med fokus på food-to-go: sallader, bowls, wraps, smörgåsar och skuren frukt. Ambitionen har varit att landa långt ifrån de inplastade frallor som tidigare har präglat kategorin och istället erbjuda hälsosamma alternativ som samtidigt smakar gott. Hela sortimentet lanseras därför med en smakgaranti där kunden får full ersättning om den inte skulle vara nöjd.

”Det ska vara en craving att äta Picadelis färdigmat, inte en nödlösning. Vår kategorianalys visar att våra konsumenter älskar god och snabb mat, samtidigt som de vill ha spännande och hållbara produkter och vi har såklart lyssnat! Växtbaserade alternativ har adderats, allt rött kött har tagits bort och framförallt har vi lagt otaliga timmar på att få till smakerna, allt för att kunna erbjuda kunderna fast food de la future i nya tappningar”, säger Ted Hallberg, chefskock på Picadeli.

Produktlinjen uppges vara designad för att skapa tydlig igenkänning samtidigt som produkterna både ska vara iögonfallande och särskiljande. Allt för att underlätta beslutet vid det snabba köptillfället och på samma gång visa det breda utbudet av smaker och produkter.

”Konsumentundersökningar visar att människor föredrar starka varumärken som överraskar. Picadeli säljer en sallad per sekund, dygnet runt, och vi vet att många har en stark relation till oss. Allt från innehåll till förpackningsdesign är framtaget för att leva upp till de höga förväntningar konsumenten har på en Picadeli-produkt”, säger Nicklas Myrgart, konceptansvarig för Picadeli Food-to-go.

Senaste nytt

Leksands Knäckebröd uppdaterar förpackningsdesignen

Nu uppdaterar Leksands Knäckebröd design och logga på alla sina förpackningar. Det ska bli tydligare att brödet är bakat i Leksand av ett familjeföretag sedan sex generationer. De nya förpackningarna kommer också att visa brödet mer och lyfta fram att bageriet är bäst i klassen på hållbarhet säger man i ett pressmeddelande.
Leksandx

Elopak blir delägare i Blue Ocean Closures

Elopak investerar nu i Blue Ocean Closures och blir delägare i den svenska start-upen som producerar fiberbaserade förslutningar. Elopak får också rättigheterna till att marknadsföra, sälja och distribuera Blue Ocean Closures förslutningar globlat för takåsförpackningar.
BOC

Årets Rätt 2025: Långbakad lammtaco ”barbacoa”

Årets Rätt 2025 är en smakrik lammtaco som förenar sydamerikanska kryddor med svenska råvaror.
Årets Rätt 2025 Foto Årets Kock10

Löfbergs kafferester blir odlingsjord

Löfbergs och Weibulls lanserar en torvfri krukväxtjord av Löfbergs bortsorterade kaffebönor.
Weibulls Löfbergs Kaffejord

Läs vidare

Ridderheims byter design på hela sortimentet

Under hösten har Ridderheims inläggningar och plockbrickor fått ny design. Nu övergår även Ridderheims ölkorv till den nya designen.
ridder0

Biofach 2023: Eko-Portalen hittar de ekologiska produkterna

Vem gör vad när det kommer till ekologiska livsmedel i Sverige? Hur man tar reda på det visade Organic Sweden i den svenska paviljongen på Biofach 2023.
Kolbjörnx

Biofach 2023: Tekompaniet är mer än bara produkten

Tekompaniet fanns med i den svenska paviljongen på Biofach 2023. Tyskland är Europas största temarknad och att slå sig in där verkar inte helt enkelt.
Håkan

Plastpåseskatten försvinner vid nyår

Vid nyår försvinner skatten på plastpåsar som infördes år 2020 enligt SD.
plast-skatt-utvaldx