Picadeli lanserar färdigpackad snabbmat med smakgaranti

PUBLICERAD: 14 mars 2022
UPPDATERAD: 21 februari


Picadeli lanserar ett nytt sortiment av färdigförpackade convenience-produkter. Ambitionen är att lyfta smakupplevelsen rejält jämfört med dagens utbud – samtliga produkter lanseras därför med smakgaranti.  

Picadeli tar nästa steg i att revolutionera den hälsosamma snabbmaten och lanserar ett helt nytt affärsområde med fokus på food-to-go: sallader, bowls, wraps, smörgåsar och skuren frukt. Ambitionen har varit att landa långt ifrån de inplastade frallor som tidigare har präglat kategorin och istället erbjuda hälsosamma alternativ som samtidigt smakar gott. Hela sortimentet lanseras därför med en smakgaranti där kunden får full ersättning om den inte skulle vara nöjd.

”Det ska vara en craving att äta Picadelis färdigmat, inte en nödlösning. Vår kategorianalys visar att våra konsumenter älskar god och snabb mat, samtidigt som de vill ha spännande och hållbara produkter och vi har såklart lyssnat! Växtbaserade alternativ har adderats, allt rött kött har tagits bort och framförallt har vi lagt otaliga timmar på att få till smakerna, allt för att kunna erbjuda kunderna fast food de la future i nya tappningar”, säger Ted Hallberg, chefskock på Picadeli.

Produktlinjen uppges vara designad för att skapa tydlig igenkänning samtidigt som produkterna både ska vara iögonfallande och särskiljande. Allt för att underlätta beslutet vid det snabba köptillfället och på samma gång visa det breda utbudet av smaker och produkter.

”Konsumentundersökningar visar att människor föredrar starka varumärken som överraskar. Picadeli säljer en sallad per sekund, dygnet runt, och vi vet att många har en stark relation till oss. Allt från innehåll till förpackningsdesign är framtaget för att leva upp till de höga förväntningar konsumenten har på en Picadeli-produkt”, säger Nicklas Myrgart, konceptansvarig för Picadeli Food-to-go.

Läs vidare

Biofach 2023: Eko-Portalen hittar de ekologiska produkterna

Vem gör vad när det kommer till ekologiska livsmedel i Sverige? Hur man tar reda på det visade Organic Sweden i den svenska paviljongen på Biofach 2023.
Kolbjörnx

Biofach 2023: Tekompaniet är mer än bara produkten

Tekompaniet fanns med i den svenska paviljongen på Biofach 2023. Tyskland är Europas största temarknad och att slå sig in där verkar inte helt enkelt.
Håkan

Plastpåseskatten försvinner vid nyår

Vid nyår försvinner skatten på plastpåsar som infördes år 2020 enligt SD.
plast-skatt-utvaldx

Biofach 2023: Nordic Soda Company kompletterar med gin

The Nordic Soda Company fanns på Biofach 2023 med avsikten att öka det utländska intresset för produkterna.
Nordicx

Senaste nytt

Anamma vill knuffa köttätare i en grönare riktning

Anamma lanserar köttavdraget, som innebär att den som har köpt kött kan använda kvittot för att få ett avdrag på vegoprodukter.
Köttavdraget

Fermentering ska ge nya hållbara råvaror

Greenfood och Tekinn undersöker hur svinn och rester kan omvandlas till ätbara råvaror med hjälp av fermentering.
8ebf740ccd2aa56f_org

Axfood förvärvar hela City Gross

Bergendahlskoncernen säljer resten av City Gross till Axfood. Köpeskillingen uppgår till 2 miljarder kronor.
803c6e3f4e727c16_org

Atria minskar sitt matsvinn med Matmissionen

Atria har tecknat ett donatoravtal med Matmissionen. Genom samarbetet kan Atria minska sitt matsvinn och samtidigt stödja Matmissionens arbete.
Matmissionen i Jakobsberg öppnar i april 2020.