Picadeli lanserar ett nytt sortiment av färdigförpackade convenience-produkter. Ambitionen är att lyfta smakupplevelsen rejält jämfört med dagens utbud – samtliga produkter lanseras därför med smakgaranti.
Picadeli tar nästa steg i att revolutionera den hälsosamma snabbmaten och lanserar ett helt nytt affärsområde med fokus på food-to-go: sallader, bowls, wraps, smörgåsar och skuren frukt. Ambitionen har varit att landa långt ifrån de inplastade frallor som tidigare har präglat kategorin och istället erbjuda hälsosamma alternativ som samtidigt smakar gott. Hela sortimentet lanseras därför med en smakgaranti där kunden får full ersättning om den inte skulle vara nöjd.
”Det ska vara en craving att äta Picadelis färdigmat, inte en nödlösning. Vår kategorianalys visar att våra konsumenter älskar god och snabb mat, samtidigt som de vill ha spännande och hållbara produkter och vi har såklart lyssnat! Växtbaserade alternativ har adderats, allt rött kött har tagits bort och framförallt har vi lagt otaliga timmar på att få till smakerna, allt för att kunna erbjuda kunderna fast food de la future i nya tappningar”, säger Ted Hallberg, chefskock på Picadeli.
Produktlinjen uppges vara designad för att skapa tydlig igenkänning samtidigt som produkterna både ska vara iögonfallande och särskiljande. Allt för att underlätta beslutet vid det snabba köptillfället och på samma gång visa det breda utbudet av smaker och produkter.
”Konsumentundersökningar visar att människor föredrar starka varumärken som överraskar. Picadeli säljer en sallad per sekund, dygnet runt, och vi vet att många har en stark relation till oss. Allt från innehåll till förpackningsdesign är framtaget för att leva upp till de höga förväntningar konsumenten har på en Picadeli-produkt”, säger Nicklas Myrgart, konceptansvarig för Picadeli Food-to-go.