Enklare variation i vardagen med nya Arla Köket Krispig stekost

PUBLICERAD: 17 december 2021
UPPDATERAD: 21 februari


Ost som huvudingrediens i matlagning blir alltmer vanligt och är en utmärkt smakhöjare och källa till protein. Nu lanseras Arla Köket Krispig stekost i bitar och skivor. Osten har en mild karamelliserad smak med en fin balans mellan sötma och sälta. Efter tillagning i stekpanna får den ett krispigt yttre med en mjuk och mild insida. Produkten finns nu att köpa i butik.

Arla Köket Krispig stekost tillagas enkelt genom att hetta upp mattfett i en stekpanna och steka osten krispig en till två minuter per sida, då får den en härligt spröd och saftig yta med en mjuk insida. Stekosten passar utmärkt i rätter såsom burgare, lasagne, grytor, sallader, stroganoff, wraps och tacos.

”Det kan vara svårt att få till variation i vardagen men med vår nya krispiga stekost kan du enkelt laga till ett grönare alternativ av dina favoriträtter. Skivorna passar perfekt i till exempel hamburgare och lasagne, medan bitarna med fördel kan användas i bland annat sallader och tacos”, säger Helena Lindhé Permander, Brand Manager, Arla Sverige.

På arla.se finns inspirerande och smakrika recept med Arla Köket Krispig stekost.

Arla Köket Krispig stekost finns nu att köpa i butik.

Läs vidare

Kale Foods lanserar Juicy Marbles i Sverige

Kale Foods är distributör för Juicy Marbles växtbaserade produkteri Sverige.
IMG-4737

Nya funktionella havredrycker från Fazer Aito

Fazer Aito Boost är en ny kategori funktionella havredrycker, som kommer i de två smakerna hallon och mango.
boost

Sju höstnyheter från CandyKing

Fruktigt, salt och segt är utmärkande för CandyKings sju nya lösgodisbitar.
CandyKing-Liggande-1[4][3][4]

Alpro lanserar havredryck till kaffet

Alpro I Love Coffee Oat är en ny växtbaserad dryck som är framtagen för att ha i kaffe.
A_Coffee_Barista_Master_Image_flat_white_latte_art___Drinks_I-love-coffee-16-9

Senaste nytt

Kale Foods lanserar Juicy Marbles i Sverige

Kale Foods är distributör för Juicy Marbles växtbaserade produkteri Sverige.
IMG-4737

Axfoundation vinner Livsmedelspriset 2023

Livsmedelspriset 2023 går till Axfoundation som arbetar för ett mer hållbart samhälle.
Axfoundation_Livsmedelspriset_LivsmedelIFokus1024x768

Ny färdplan ska förena svenska livsmedelsföretag

”Det svenska handslaget för en hållbar livsmedelskedja” är en gemensam agenda för hela livsmedelsbranschen.
wwf

Arla kampanjar för fler hemsläp

Arla lanserar kampanjen ”Hemsläp” för att få fler restauranggäster att ta med sin överblivna mat hem.
Arla_Foodiebag_Webb_1