Ny serie barnmat gör det lättare för småbarnsfamiljer att äta bra

PUBLICERAD: 19 oktober 2021
UPPDATERAD: 21 februari


Nu lanserar Nestlé en helt ny produktkategori anpassad för barn i åldern två år och uppåt. Little Rockets Kids Range är särskilt framtagen för nyfikna barn och erbjuder näringsrik mat på ett enkelt sätt. Produkterna är utformade för att hjälpa till att etablera sunda matvanor redan från tidig ålder, med lågt innehåll av salt, socker och mättat fett. Bra vanor för en sundare generation!

”Att etablera bra vanor för små barn är en utmaning för alla föräldrar. Kvaliteten på barnets kost sjunker ofta när det börjar äta samma mat som resten av familjen, eftersom intaget av salt, socker och mättat fett ökar. Barn kan också vara kräsna inför nya smaker och konsistenser. Little Rockets Kids gör det lättare för föräldrar att gradvis introducera nya måltider, fyllda med näringsämnen”, säger Malin Honoré, Sr. Brand Manager för barnmat på Nestlé.

Den nya serien består av följande produkter:

• Little Rockets Astro-Smoothies är tillverkade av ren frukt och grönsaker – utan sötad fruktkoncentrat. Smoothiesarna kommer i en stor 150 grams klämpåse för att dämpa hungern mellan måltiderna.

• Little Rockets RisNamNam är en utsökt risbaserad dessert med låg laktos, 30 procent frukt och inget tillsatt socker.

Alla produkter är utvecklade med hänsyn till den strikta lagstiftningen för barnmat, små barns näringsbehov samt sensoriska upplevelser och preferenser. Produkterna gör det enkelt att öka ett barns grönsaksintag och minska socker- och saltintaget. Maten kan ätas antingen med gaffel, sked eller fingrar och uppmuntrar barnet att lära känna mat genom alla sinnen.

”Det här är produkter för barn som inte längre är spädbarn, men som är i ett utvecklingsskede – även när det gäller mat. Varje måltid är ett nytt, spännande äventyr med nya konsistenser, nya smaker och nya upplevelser. Vårt jobb som föräldrar är att erbjuda hälsosam mat. Matpreferenser etableras i tidig ålder och med Little Rockets ges barnet en riktigt bra start”, förklarar Malin Honoré.

Läs vidare

Lydén Distillery lanserar färdigblandad Dry Martini

Drajja är en färdigblandad Dry Martini på flaska från hantverksdestilleriet Lydén Distillery.
drajja

Froosh lanserar tre smoothies i fruktiga smaker

Froosh lanserar en trio av fruktiga smoothies i större förpackning på 750 ml.
Froosh

Apetit lanserar nyttigare snacks

Apetit utökar sitt sortiment av frysta grönsakssnacks med Buffalo Blomkålsvingar.
Apetit_Buffalo_Cauliflower_Wings

For Real! Foods uppdaterar receptet och får ny delägare

For Real! Foods tar in Food Pharmacy som delägare och uppdaterar receptet på sin vitkålsbaserade pizzabotten.
af7443297a7ec8bb_org

Senaste nytt

Du missar väl inte Packnorth Award 2024?

Bidragen till Packnews Award kommer nu in till Packnews i tät följd. Det är fjärde gången tävlingen arrangeras och i år är prisutdelningen tillbaka på Scanpack. Årets tävling bjuder på nyheter.
image

Vindelnrökt skinka får skyddad geografisk beteckning

Vindelnrökt skinka är ett hundraårigt hantverk som än idag röks i samma handmurade ugnar som när verksamheten startade.
Vindelnrökt skinka

MAX nära nå målet om varannan måltid utan rött kött

Under 2023 kom nästan varannan måltid på MAX Burgers restauranger från annat än rött kött.
max

Coop testar skanner som visar om avokadon är mogen

Från mitten av juli kommer åtta utvalda Stora Coop att erbjuda avokadoskanning direkt i butik.
avocado