Circle K hyllar Bris med en egen korvmeny

PUBLICERAD: 13 oktober 2021
UPPDATERAD: 21 februari


I år firar Bris 50 år och för att hylla det lanseras en egen Bris-meny på Circle K. Kampanjen har föreslagits av Circle K:s stationsmedarbetare och på menyn står en fläsk- och renkorv med Västerbottensost-crème i durumbröd.

Circle K har varit partner till Bris sedan 2013 och de olika kampanjerna har totalt samlat in 22 miljoner kronor. Denna gång är det stationsmedarbetarna som står för förslaget och som ett led i att bli en tydligare matdestination föll valet naturligt på korv. Bris-menyn flirtar med norrländska smaker och består av en fläsk- och renkorv med en crème med Västerbottensost, serverad i royal durumbröd eller som tunnbrödrulle. Menyn kan även fås vegetarisk.

Bris-menyn kommer att säljas på samtliga stationer och kostar 59-79 kronor, varav 5 kronor per såld meny går till Bris.

”Vi är väldigt stolta över samarbetet med Bris och vill sätta fokus på det sätt vi kan på deras viktiga arbete med något som ligger oss väldigt varmt om hjärtat, nämligen riktigt god korv. Eftersom det är våra medarbetare som valde Bris som samarbetspartner vid samarbetets start, lät vi dem även välja område för den här kampanjen och det känns fint att knyta ihop säcken på det sättet”, säger Erika Söderlund, kommunikationschef på Circle K.

Samarbetet med Bris har hittills möjliggjort finansiering av 36 heltidsanställda kuratorer. Under årens gång har åtskilliga kampanjer genomförts, varav Bris-panten och Bris-tvätten har blivit permanenta på stationerna.

”Allt fler unga ringer och chattar till Bris för att få stöd och rådgivning. I sommar hade Bris fler samtal än någonsin tidigare, och samtalen om självdestruktivitet och självmord ökade markant jämfört med sommaren i fjol. Trots att vi numera har öppet dygnet runt är trycket hårt och vi behöver tillsammans se till att varje barn ska få hjälp så fort som möjligt”, säger Thomas Örnebjär, sponsorchef på Bris.

Senaste nytt

Svenskarna vill grilla svenskt kött i sommar

Nötkött, kyckling och hamburgare är vad svenskarna helst lägger på grillen i sommar – och allra helst ska det vara svenskt.
86cfaf17-34cf-49c1-a7da-e9f8f21d811f-w_960
Svenskarna vill grilla svenskt kött i sommar

Samarbete ska minska jordbrukets klimatavtryck

Yara International och Improvin’ har ingått ett partnerskap för att hjälpa livsmedelsföretag att mäta och minska sina utsläpp från jordbruket.
Cover image
Samarbete ska minska jordbrukets klimatavtryck

Kaffeost får skyddad ursprungsbeteckning i EU

Kaffeost som produceras i Norrbotten, Västerbotten, Lappland, Jämtland, Härjedalen och Ångermanland får skyddad ursprungsbeteckning i EU.
Kaffeost_foto_Gide_get
Kaffeost får skyddad ursprungsbeteckning i EU

Fazers kakaofria bar nu i fullskalig produktion

Fazer har tidigare presenterat handgjorda kakaofria produkter med mältad råg i stället för kakao. Nu tas steget mot fullskalig fabriksproduktion.
fazer
Fazers kakaofria bar nu i fullskalig produktion

Läs vidare

Ridderheims byter design på hela sortimentet

Under hösten har Ridderheims inläggningar och plockbrickor fått ny design. Nu övergår även Ridderheims ölkorv till den nya designen.
ridder0
Ridderheims byter design på hela sortimentet

Biofach 2023: Eko-Portalen hittar de ekologiska produkterna

Vem gör vad när det kommer till ekologiska livsmedel i Sverige? Hur man tar reda på det visade Organic Sweden i den svenska paviljongen på Biofach 2023.
Kolbjörnx
Biofach 2023: Eko-Portalen hittar de ekologiska produkterna

Biofach 2023: Tekompaniet är mer än bara produkten

Tekompaniet fanns med i den svenska paviljongen på Biofach 2023. Tyskland är Europas största temarknad och att slå sig in där verkar inte helt enkelt.
Håkan
Biofach 2023: Tekompaniet är mer än bara produkten

Plastpåseskatten försvinner vid nyår

Vid nyår försvinner skatten på plastpåsar som infördes år 2020 enligt SD.
plast-skatt-utvaldx
Plastpåseskatten försvinner vid nyår