Nya snacks från GØL i form av två meter långt salamisnöre

PUBLICERAD: 16 september 2021
UPPDATERAD: 21 februari


Nu lanserar Danish Crown Foods Sweden nya snacks i ett unikt format från varumärket GØL – ett två meter långt salamisnöre. Från och med vecka 36 kommer flera av Sveriges matvarukedjor att erbjuda salamin i tre smaker.
”Vi försöker att ständigt förnya oss. Nu är vi glada över att erbjuda ett salamisnacks av högsta kvalitet i ett nytt spännande format”, säger Cecilia Bülow, Brand Manager, Danish Crown Foods Sweden.

Under de senaste åren har GØL lanserat flera delbara snacks. Nu fortsätter marknadsledande GØL med ett helt nytt format – Snack strings. Snack strings är ett två meter långt salamisnöre. Salamin passar perfekt som snacks före middagen, på tapasbrickan eller under utflykten. Från och med vecka 36 kommer det högkvalitativa salami snackset att erbjudas i smakerna Classic, Beef och Spicy.
”Vi vill erbjuda något för alla, hela familjen ska kunna dela på våra snacks. Många barn är väldigt förtjusta i våra salamisnacks och det är viktigt att ha något som passar hela familjen – gärna i ett nytänkande format”, säger Cecilia Bülow.

GØL har lanserat salamisnacks på den svenska marknaden sedan 2015 och har snabbt blivit en favorit hos många – både på grund av produkternas höga kvalitet och för innovativa format som exempelvis salamichips. Idag är varumärket marknadsledande inom kategorierna volym och värde för salamisnacks enligt analysföretaget AC Nielsen (avser perioden v 12-24 2021).

GØLs senaste salamisnacks säljs på Willys, Hemköp och City Gross från vecka 36 med ett rekommenderat pris om 19,90–21,90 kr.

Senaste nytt

Stor minskning av tillsatt socker i svensk läsk

Sedan 2019 har svenska bryggerier minskat mängden tillsatt socker i läsk med i genomsnitt 36 procent per liter.
Sockeråtagandet_1_A

Heta och fruktiga nyheter från Cloetta

Cloetta lanserar två nyheter i begränsad upplaga samt nya tolkningar av Malacos klassiker.
cloetta

Smartare Mat i Sverige köper fabrik i Mantorp

Smartare Mat i Sverige säkrar produktionen av sitt varumärke Stacky's, genom att förvärva en fabrik i Mantorp.
matfabriken-startup2

Reumatikerförbundet lanserar Easy to Use-märkning

Reumatikerförbundet lanserar en produktmärkning för förpackningar och produkter, som testats och certifierats som Easy to use.
Easy to use pressx

Läs vidare

Heta och fruktiga nyheter från Cloetta

Cloetta lanserar två nyheter i begränsad upplaga samt nya tolkningar av Malacos klassiker.
cloetta

Ära – en ny osttyp från Skånemejerier och Allerum

Ära presenteras som en helt ny typ av hårdost med hög smakintensitet och toner av knäckig kola och umami.
Allerum_Ära-SE_prm

Ärtbaserad 2-i-1-produkt för matlagning och vispning

Sproud 2-i-1 Cooking/Whipping är en ny växtbaserad matlagnings- och vispprodukt för både söta och salta rätter.
952b2f9454e770fa_org

Skakad sallad nu på Pressbyrån

Picadeli introducerar tre varianter av den virala succén "shake salad", exklusivt framtagna för Pressbyrån.
3500x2300_shakesallader2