Nya snacks från GØL i form av två meter långt salamisnöre

PUBLICERAD: 16 september 2021
UPPDATERAD: 21 februari


Nu lanserar Danish Crown Foods Sweden nya snacks i ett unikt format från varumärket GØL – ett två meter långt salamisnöre. Från och med vecka 36 kommer flera av Sveriges matvarukedjor att erbjuda salamin i tre smaker.
”Vi försöker att ständigt förnya oss. Nu är vi glada över att erbjuda ett salamisnacks av högsta kvalitet i ett nytt spännande format”, säger Cecilia Bülow, Brand Manager, Danish Crown Foods Sweden.

Under de senaste åren har GØL lanserat flera delbara snacks. Nu fortsätter marknadsledande GØL med ett helt nytt format – Snack strings. Snack strings är ett två meter långt salamisnöre. Salamin passar perfekt som snacks före middagen, på tapasbrickan eller under utflykten. Från och med vecka 36 kommer det högkvalitativa salami snackset att erbjudas i smakerna Classic, Beef och Spicy.
”Vi vill erbjuda något för alla, hela familjen ska kunna dela på våra snacks. Många barn är väldigt förtjusta i våra salamisnacks och det är viktigt att ha något som passar hela familjen – gärna i ett nytänkande format”, säger Cecilia Bülow.

GØL har lanserat salamisnacks på den svenska marknaden sedan 2015 och har snabbt blivit en favorit hos många – både på grund av produkternas höga kvalitet och för innovativa format som exempelvis salamichips. Idag är varumärket marknadsledande inom kategorierna volym och värde för salamisnacks enligt analysföretaget AC Nielsen (avser perioden v 12-24 2021).

GØLs senaste salamisnacks säljs på Willys, Hemköp och City Gross från vecka 36 med ett rekommenderat pris om 19,90–21,90 kr.

Läs vidare

Kale Foods lanserar Juicy Marbles i Sverige

Kale Foods är distributör för Juicy Marbles växtbaserade produkteri Sverige.
IMG-4737

Nya funktionella havredrycker från Fazer Aito

Fazer Aito Boost är en ny kategori funktionella havredrycker, som kommer i de två smakerna hallon och mango.
boost

Sju höstnyheter från CandyKing

Fruktigt, salt och segt är utmärkande för CandyKings sju nya lösgodisbitar.
CandyKing-Liggande-1[4][3][4]

Alpro lanserar havredryck till kaffet

Alpro I Love Coffee Oat är en ny växtbaserad dryck som är framtagen för att ha i kaffe.
A_Coffee_Barista_Master_Image_flat_white_latte_art___Drinks_I-love-coffee-16-9

Senaste nytt

Kale Foods lanserar Juicy Marbles i Sverige

Kale Foods är distributör för Juicy Marbles växtbaserade produkteri Sverige.
IMG-4737

Axfoundation vinner Livsmedelspriset 2023

Livsmedelspriset 2023 går till Axfoundation som arbetar för ett mer hållbart samhälle.
Axfoundation_Livsmedelspriset_LivsmedelIFokus1024x768

Ny färdplan ska förena svenska livsmedelsföretag

”Det svenska handslaget för en hållbar livsmedelskedja” är en gemensam agenda för hela livsmedelsbranschen.
wwf

Arla kampanjar för fler hemsläp

Arla lanserar kampanjen ”Hemsläp” för att få fler restauranggäster att ta med sin överblivna mat hem.
Arla_Foodiebag_Webb_1