Kinesiska kaffebarer väljer den svenska potatisdrycken DUG

PUBLICERAD: 4 augusti 2021
UPPDATERAD: 21 februari


Veg of Lund har inlett leveranser av potatisdrycken DUG till utvalda kaffebarer i Shanghai och Tianjin tillsammans med den kinesiska partnern Choice. Den primära målgruppen är de över 6 000 kaffebarerna som finns i Shanghai, en stad med omkring 26 miljoner invånare.

I början av juli fick omkring 800 inbjudna representanter för livsmedelsbranschen möjlighet att smaka och testa Veg of Lunds växtbaserade dryck DUG. Reaktionerna var positiva och bolagets kinesiska partner går nu vidare med att leverera DUG till de kaffebarer som visat största intresse.

”Kina är en mycket intressant marknad och vi genomför nu lanseringen enligt den väl fungerade modell som vi använder i Sverige och Storbritannien. Choice, vår kinesiska partner, gör ett utmärkt arbete och vi är sedan några veckor på plats i hyllorna hos livsmedelskedjan Ole’ Supermarket. Nu kompletterar vi med kaféer i Shanghai och Tianjin, två städer med omkring 42 miljoner invånare och jag är säker på att många uppskattar vår dryck i kaffe såväl som te”, kommenterar Cecilia Lindwall, VD för Veg of Lund.

Kenneth Davidsson är Veg of Lunds partner för den kinesiska marknaden. Han berättar att speciella kaffedrinkar baserade på DUG Barista har tagits fram med bra resultat:

”Målgruppen i Shanghai-området är 6 000 kaffebarer och försäljningsstrategin innebär att låta ett hundratal av de mer trendsättande/exklusiva kaffebarerna bli först med DUG.”

 

Läs vidare

Biofach 2023: Eko-Portalen hittar de ekologiska produkterna

Vem gör vad när det kommer till ekologiska livsmedel i Sverige? Hur man tar reda på det visade Organic Sweden i den svenska paviljongen på Biofach 2023.
Kolbjörnx

Biofach 2023: Tekompaniet är mer än bara produkten

Tekompaniet fanns med i den svenska paviljongen på Biofach 2023. Tyskland är Europas största temarknad och att slå sig in där verkar inte helt enkelt.
Håkan

Plastpåseskatten försvinner vid nyår

Vid nyår försvinner skatten på plastpåsar som infördes år 2020 enligt SD.
plast-skatt-utvaldx

Biofach 2023: Nordic Soda Company kompletterar med gin

The Nordic Soda Company fanns på Biofach 2023 med avsikten att öka det utländska intresset för produkterna.
Nordicx

Senaste nytt

Kale Foods lanserar Juicy Marbles i Sverige

Kale Foods är distributör för Juicy Marbles växtbaserade produkteri Sverige.
IMG-4737

Axfoundation vinner Livsmedelspriset 2023

Livsmedelspriset 2023 går till Axfoundation som arbetar för ett mer hållbart samhälle.
Axfoundation_Livsmedelspriset_LivsmedelIFokus1024x768

Ny färdplan ska förena svenska livsmedelsföretag

”Det svenska handslaget för en hållbar livsmedelskedja” är en gemensam agenda för hela livsmedelsbranschen.
wwf

Arla kampanjar för fler hemsläp

Arla lanserar kampanjen ”Hemsläp” för att få fler restauranggäster att ta med sin överblivna mat hem.
Arla_Foodiebag_Webb_1