Kinesiska kaffebarer väljer den svenska potatisdrycken DUG

PUBLICERAD: 4 augusti 2021
UPPDATERAD: 21 februari


Veg of Lund har inlett leveranser av potatisdrycken DUG till utvalda kaffebarer i Shanghai och Tianjin tillsammans med den kinesiska partnern Choice. Den primära målgruppen är de över 6 000 kaffebarerna som finns i Shanghai, en stad med omkring 26 miljoner invånare.

I början av juli fick omkring 800 inbjudna representanter för livsmedelsbranschen möjlighet att smaka och testa Veg of Lunds växtbaserade dryck DUG. Reaktionerna var positiva och bolagets kinesiska partner går nu vidare med att leverera DUG till de kaffebarer som visat största intresse.

”Kina är en mycket intressant marknad och vi genomför nu lanseringen enligt den väl fungerade modell som vi använder i Sverige och Storbritannien. Choice, vår kinesiska partner, gör ett utmärkt arbete och vi är sedan några veckor på plats i hyllorna hos livsmedelskedjan Ole’ Supermarket. Nu kompletterar vi med kaféer i Shanghai och Tianjin, två städer med omkring 42 miljoner invånare och jag är säker på att många uppskattar vår dryck i kaffe såväl som te”, kommenterar Cecilia Lindwall, VD för Veg of Lund.

Kenneth Davidsson är Veg of Lunds partner för den kinesiska marknaden. Han berättar att speciella kaffedrinkar baserade på DUG Barista har tagits fram med bra resultat:

”Målgruppen i Shanghai-området är 6 000 kaffebarer och försäljningsstrategin innebär att låta ett hundratal av de mer trendsättande/exklusiva kaffebarerna bli först med DUG.”

 

Senaste nytt

Stor minskning av tillsatt socker i svensk läsk

Sedan 2019 har svenska bryggerier minskat mängden tillsatt socker i läsk med i genomsnitt 36 procent per liter.
Sockeråtagandet_1_A

Heta och fruktiga nyheter från Cloetta

Cloetta lanserar två nyheter i begränsad upplaga samt nya tolkningar av Malacos klassiker.
cloetta

Smartare Mat i Sverige köper fabrik i Mantorp

Smartare Mat i Sverige säkrar produktionen av sitt varumärke Stacky's, genom att förvärva en fabrik i Mantorp.
matfabriken-startup2

Reumatikerförbundet lanserar Easy to Use-märkning

Reumatikerförbundet lanserar en produktmärkning för förpackningar och produkter, som testats och certifierats som Easy to use.
Easy to use pressx

Läs vidare

Ridderheims byter design på hela sortimentet

Under hösten har Ridderheims inläggningar och plockbrickor fått ny design. Nu övergår även Ridderheims ölkorv till den nya designen.
ridder0

Biofach 2023: Eko-Portalen hittar de ekologiska produkterna

Vem gör vad när det kommer till ekologiska livsmedel i Sverige? Hur man tar reda på det visade Organic Sweden i den svenska paviljongen på Biofach 2023.
Kolbjörnx

Biofach 2023: Tekompaniet är mer än bara produkten

Tekompaniet fanns med i den svenska paviljongen på Biofach 2023. Tyskland är Europas största temarknad och att slå sig in där verkar inte helt enkelt.
Håkan

Plastpåseskatten försvinner vid nyår

Vid nyår försvinner skatten på plastpåsar som infördes år 2020 enligt SD.
plast-skatt-utvaldx