Nu öppnar foodora sin femte dagligvarubutik, denna gång i Linköping. Foodora market är en ny form av supermarkets, som beskrivs som en hybridbutik mellan det fysiska och digitala.
Foodoras butiker, foodora market, går inte att besöka, utan inköpet av matvaror och dagligvaror görs endast digitalt. Därefter kan foodoras anställda bud hämta ordern och leverera varorna hem till kunder inom en halvtimme. Boende i området kan också hämta upp förbeställda varor.
Under de senaste månaderna har foodora öppnat tre butiker i Stockholm och en förra månaden i Malmö. Enligt foodoras VD och koncernchef Hans Skruvfors är ambitionen att ha butiker runt om i hela Sverige inom kort.
”Vi har en aggressiv plan för utrullningen av våra foodora markets. Vår nya butik i Linköping är bara en i raden av alla de nya butikerna som kommer att öppnas inom kort runt om i Sverige. Foodora är ett bolag som har en solid infrastruktur som handelsplats och för leveranser, det gör att vi kan innovera gränslöst och snabbt. Vi är en utmanare och pionjär inom många områden”, säger Hans Skruvfors.
Foodora market i centrala Linköping består av tusentals produkter, bland annat barnartiklar, som välling och blöjor, mejeriprodukter, kött och fisk, frukt och grönt, teknik, leksaker, djurartiklar, med mera. Sortimentet växer i takt med att foodora knyter fler aktörer till butiken.