Foodora öppnar ny butik för dagligvaror i Linköping

PUBLICERAD: 13 april 2021
UPPDATERAD: 21 februari


Nu öppnar foodora sin femte dagligvarubutik, denna gång i Linköping. Foodora market är en ny form av supermarkets, som beskrivs som en hybridbutik mellan det fysiska och digitala.

Foodoras butiker, foodora market, går inte att besöka, utan inköpet av matvaror och dagligvaror görs endast digitalt. Därefter kan foodoras anställda bud hämta ordern och leverera varorna hem till kunder inom en halvtimme. Boende i området kan också hämta upp förbeställda varor.

Under de senaste månaderna har foodora öppnat tre butiker i Stockholm och en förra månaden i Malmö. Enligt foodoras VD och koncernchef Hans Skruvfors är ambitionen att ha butiker runt om i hela Sverige inom kort.

”Vi har en aggressiv plan för utrullningen av våra foodora markets. Vår nya butik i Linköping är bara en i raden av alla de nya butikerna som kommer att öppnas inom kort runt om i Sverige. Foodora är ett bolag som har en solid infrastruktur som handelsplats och för leveranser, det gör att vi kan innovera gränslöst och snabbt. Vi är en utmanare och pionjär inom många områden”, säger Hans Skruvfors.

Foodora market i centrala Linköping består av tusentals produkter, bland annat barnartiklar, som välling och blöjor, mejeriprodukter, kött och fisk, frukt och grönt, teknik, leksaker, djurartiklar, med mera. Sortimentet växer i takt med att foodora knyter fler aktörer till butiken.

Läs vidare

Biofach 2023: Eko-Portalen hittar de ekologiska produkterna

Vem gör vad när det kommer till ekologiska livsmedel i Sverige? Hur man tar reda på det visade Organic Sweden i den svenska paviljongen på Biofach 2023.
Kolbjörnx

Biofach 2023: Tekompaniet är mer än bara produkten

Tekompaniet fanns med i den svenska paviljongen på Biofach 2023. Tyskland är Europas största temarknad och att slå sig in där verkar inte helt enkelt.
Håkan

Plastpåseskatten försvinner vid nyår

Vid nyår försvinner skatten på plastpåsar som infördes år 2020 enligt SD.
plast-skatt-utvaldx

Biofach 2023: Nordic Soda Company kompletterar med gin

The Nordic Soda Company fanns på Biofach 2023 med avsikten att öka det utländska intresset för produkterna.
Nordicx

Senaste nytt

Kale Foods lanserar Juicy Marbles i Sverige

Kale Foods är distributör för Juicy Marbles växtbaserade produkteri Sverige.
IMG-4737

Axfoundation vinner Livsmedelspriset 2023

Livsmedelspriset 2023 går till Axfoundation som arbetar för ett mer hållbart samhälle.
Axfoundation_Livsmedelspriset_LivsmedelIFokus1024x768

Ny färdplan ska förena svenska livsmedelsföretag

”Det svenska handslaget för en hållbar livsmedelskedja” är en gemensam agenda för hela livsmedelsbranschen.
wwf

Arla kampanjar för fler hemsläp

Arla lanserar kampanjen ”Hemsläp” för att få fler restauranggäster att ta med sin överblivna mat hem.
Arla_Foodiebag_Webb_1