Di Luca & Di Luca fortsätter att stödja En Frisk Generation

PUBLICERAD: 9 april 2021
UPPDATERAD: 21 februari

En Frisk Generation, Östberga maj 2019. Foto: Oskar Kihlborg

Di Luca & Di Luca med varumärket Zeta fortsätter samarbetet med den ideella organisationen En Frisk Generation som beskyddas av H.K.H. Prins Daniel. Målet är att tillsammans inspirera barn och föräldrar till en mer hälsosam livsstil och motverka hälsoklyftorna i samhället.

Sedan 2017 har familjeföretaget Di Luca & Di Luca varit samarbetspartner till En Frisk Generation. Stödet har möjliggjort att fler familjer runtom i landet brutit stillasittandet och tillsammans skapat nya vanor som bygger på gemenskap, rörelse och hälsosam mat.

”Vi vill att barn ska växa upp till starka och friska individer och tack vare samarbetet får fler barn möjligheten att tillhöra en friskare generation. Under de senaste fyra årens samarbete har fler familjelopp startats i Sverige, flera föreläsningar om mat och hälsa har genomförts och Di Lucas & Di Lucas dietist har delat med sig av sin expertis i vårt kunskapsråd”, säger Janna Hellerup, generalsekreterare på En Frisk Generation.

En Frisk Generation jobbar med gemensamma insatser för hela familjen och tror på styrkan i att dela ett gott, friskt och långt liv med sina nära och kära.

”Den resan vill vi vara en del av. Vi tror på en hållbar livsmedelskedja och värnar om ett välmående som varar över generationer. Vi vill att alla barn och vuxna ska ha möjlighet till en god och hälsosam livsstil, både nu och i framtiden”, säger Christian Di Luca, VD på Di Luca & Di Luca.

Senaste nytt

Leksands Knäckebröd uppdaterar förpackningsdesignen

Nu uppdaterar Leksands Knäckebröd design och logga på alla sina förpackningar. Det ska bli tydligare att brödet är bakat i Leksand av ett familjeföretag sedan sex generationer. De nya förpackningarna kommer också att visa brödet mer och lyfta fram att bageriet är bäst i klassen på hållbarhet säger man i ett pressmeddelande.
Leksandx

Elopak blir delägare i Blue Ocean Closures

Elopak investerar nu i Blue Ocean Closures och blir delägare i den svenska start-upen som producerar fiberbaserade förslutningar. Elopak får också rättigheterna till att marknadsföra, sälja och distribuera Blue Ocean Closures förslutningar globlat för takåsförpackningar.
BOC

Årets Rätt 2025: Långbakad lammtaco ”barbacoa”

Årets Rätt 2025 är en smakrik lammtaco som förenar sydamerikanska kryddor med svenska råvaror.
Årets Rätt 2025 Foto Årets Kock10

Löfbergs kafferester blir odlingsjord

Löfbergs och Weibulls lanserar en torvfri krukväxtjord av Löfbergs bortsorterade kaffebönor.
Weibulls Löfbergs Kaffejord

Läs vidare

Ridderheims byter design på hela sortimentet

Under hösten har Ridderheims inläggningar och plockbrickor fått ny design. Nu övergår även Ridderheims ölkorv till den nya designen.
ridder0

Biofach 2023: Eko-Portalen hittar de ekologiska produkterna

Vem gör vad när det kommer till ekologiska livsmedel i Sverige? Hur man tar reda på det visade Organic Sweden i den svenska paviljongen på Biofach 2023.
Kolbjörnx

Biofach 2023: Tekompaniet är mer än bara produkten

Tekompaniet fanns med i den svenska paviljongen på Biofach 2023. Tyskland är Europas största temarknad och att slå sig in där verkar inte helt enkelt.
Håkan

Plastpåseskatten försvinner vid nyår

Vid nyår försvinner skatten på plastpåsar som infördes år 2020 enligt SD.
plast-skatt-utvaldx