Svenska Oumph! utsett till världens bästa matvarumärke

PUBLICERAD: 29 mars 2021
UPPDATERAD: 21 februari


Svenska växtbaserade Oumph!, som nyligen köptes upp av Livekindly Collective, har utsetts till världens bästa matvarumärke på World Food Innovation Awards.

På prisutdelningen mottog Oumph! priset för bästa matvarumärke med följande motivering:

Wow detta varumärket har knäckt koden för hur man gör växtbaserade produkter både moderna och goda. Detta är vad den växtbaserade kategorin behöver för att transformeras och göra den cool och smaskig.”

Så här säger en av jurymedlemmarna, Suzanne Van den Eshof:

”Varumärket är verkligen enhetligt och sticker ut från mängden i allt från namn, grafisk profil och produkt. Love it!

World Food Innovation Awards är ett av de äldsta och mest etablerade priserna i industrin och syftar att hylla innovation inom alla segment i livsmedelsvärlden.

”Vi ser detta som ett kvitto att vi är på rätt väg. Att ett växtbaserat varumärke kan vinna ett pris som detta är en positiv signal för framtiden inte bara för Oumph! utan för hela den växtbaserade rörelsen”, säger Henrik Åkerman, Global brand lead för Oumph!.

Läs vidare

Biofach 2023: Eko-Portalen hittar de ekologiska produkterna

Vem gör vad när det kommer till ekologiska livsmedel i Sverige? Hur man tar reda på det visade Organic Sweden i den svenska paviljongen på Biofach 2023.
Kolbjörnx

Biofach 2023: Tekompaniet är mer än bara produkten

Tekompaniet fanns med i den svenska paviljongen på Biofach 2023. Tyskland är Europas största temarknad och att slå sig in där verkar inte helt enkelt.
Håkan

Plastpåseskatten försvinner vid nyår

Vid nyår försvinner skatten på plastpåsar som infördes år 2020 enligt SD.
plast-skatt-utvaldx

Biofach 2023: Nordic Soda Company kompletterar med gin

The Nordic Soda Company fanns på Biofach 2023 med avsikten att öka det utländska intresset för produkterna.
Nordicx

Senaste nytt

Kale Foods lanserar Juicy Marbles i Sverige

Kale Foods är distributör för Juicy Marbles växtbaserade produkteri Sverige.
IMG-4737

Axfoundation vinner Livsmedelspriset 2023

Livsmedelspriset 2023 går till Axfoundation som arbetar för ett mer hållbart samhälle.
Axfoundation_Livsmedelspriset_LivsmedelIFokus1024x768

Ny färdplan ska förena svenska livsmedelsföretag

”Det svenska handslaget för en hållbar livsmedelskedja” är en gemensam agenda för hela livsmedelsbranschen.
wwf

Arla kampanjar för fler hemsläp

Arla lanserar kampanjen ”Hemsläp” för att få fler restauranggäster att ta med sin överblivna mat hem.
Arla_Foodiebag_Webb_1