Första burgaren gjord på etthundra procent entrecôte

PUBLICERAD: 26 mars 2021
UPPDATERAD: 21 februari


Nu kommer Lindströms med Sveriges lyxigaste burgare, tillverkad av etthundra procent entrecôte av högsta kvalitet.

”Det har tagit flera år att ta fram den perfekta Entrecôteburgaren för tillagning hemma i stekpannan eller på grillen. Men nu är den äntligen här”, säger Martin Lindström.

I jakten på den perfekta burgaren startade Martin Lindström med att ta fram olika alternativ för några år sedan. Lindströms Angusburgare blev snabbt en succé och han började fundera på en ännu lyxigare och smakrikare burgare, en burgare gjord på utvald och finaste entrecôte. Vägen har inte varit spikrak men nu är den här; en smakrik, mör Entrecôteburgare av högsta kvalitet.

Köttet kommer från rasdjur på Irland som går fritt utomhus och betar färskt, näringsrikt gräs i stort sett hela året. En Entrecôteburgare väger 150 gram och kommer utan salt och peppar. Den har hemlagad känsla med ojämna kanter, vilket gör att den ser ännu godare ut.

”Det här är den första burgaren i Sverige tillverkad av etthundra procent högkvalitativ entrecôte. Den är så god att man kan äta den utan vare sig kryddor, såser eller ost. Stek den som vilken köttbit som helst och krydda lätt med salt och peppar så att smaken kommer fram”, säger Martin Lindström.

Lindströms är ett litet företag i Värmland som fokuserar på amerikansk matkultur när den är som bäst! Bakom företaget ligger värmlänningen Martin Lindström, som brinner för att hitta det finaste köttet med bästa smaken.

Lindströms Burgare på Entrecôte 300 gram finns att köpa i frysdisken hos Ica, Coop och Bergendals. Förpackningarna innehåller två burgare à 150 gram styck. En förpackning kostar cirka 49,90 kronor.

Läs vidare

Svenska proteingrödor i Anammas nya baljväxtfärs

Orklas varumärke Anamma lanserar en ny baljväxtfärs med öländska och skånska gråärtor, åkerbönor och linser
Anamma_baljvaxtfars_liggande_uncropped_RGB_LZW

Nespresso lanserar kaffet N°20 efter 20 års utveckling

Under 20 år har Nespresso arbetat med att ta fram kaffet N°20, genom att kombinera två Arabicaplantor.
P_4454_NESPRESSO_N20_SINGLE_GLASS_BOX_CAPSUAL_KV2_v2

Kale Foods lanserar Juicy Marbles i Sverige

Kale Foods är distributör för Juicy Marbles växtbaserade produkteri Sverige.
IMG-4737

Nya funktionella havredrycker från Fazer Aito

Fazer Aito Boost är en ny kategori funktionella havredrycker, som kommer i de två smakerna hallon och mango.
boost

Senaste nytt

Änglamarks pastaförpackningar byter från plast till papper

Coop ska spara 300 ton plast om året genom att byta ut plasten i Änglamarks pastaförpackningar till papper.
coop

Svenska proteingrödor i Anammas nya baljväxtfärs

Orklas varumärke Anamma lanserar en ny baljväxtfärs med öländska och skånska gråärtor, åkerbönor och linser
Anamma_baljvaxtfars_liggande_uncropped_RGB_LZW

Saveggys växtbaserade barriär ska ersätta plast på gurkor

Saveggy har ingått ett partnerskap med odlarna.se inför lanseringen av sin ätbara, växtbaserade skyddsbarriär på gurkor.
abcaeec2-9b15-4924-8b2d-88cc77c7b482(1)

Nespresso lanserar kaffet N°20 efter 20 års utveckling

Under 20 år har Nespresso arbetat med att ta fram kaffet N°20, genom att kombinera två Arabicaplantor.
P_4454_NESPRESSO_N20_SINGLE_GLASS_BOX_CAPSUAL_KV2_v2