Sparkling Tea – alkoholfritt utan kompromisser

PUBLICERAD: 23 mars 2021
UPPDATERAD: 21 februari


Lagom till vårens första värme lanserar Lazy Estate Sparkling Tea Lemongrass & Mint 0%, en ny sorts premiumbubbel som inte kompromissar på smak, kvalitet eller utformning. Lazy Estate säger att man är uppstickaren som vill revolutionera den alkoholfria kategorin med nya produkter gjorda på te istället för druvor, och som karaktäriseras av toner av citrongräs och mynta. Sparkling Tea Lemongrass & Mint släpptes på Systembolaget 1 mars..

Alkoholfri dryck är mer populärt än någonsin, och den alkoholfria trenden har vuxit snabbt under det senaste decenniet. Idag söker allt fler konsumenter både ett bredare och fördjupat sortiment inom alkoholfritt, för ännu fler tillfällen. Nyheten Sparkling Tea Lemongrass & Mint 0% är ett bubbligt alkoholfritt Sparkling Tea som utmanar kategorin med nya och spännande inslag. Drycken utgörs av te, en råvara som ger både strävhet, friskhet och tanniner. Smaken erbjuder en lockande arom av citrongräs, te från Darjeeling i Indien, limeblomster, citron, aprikos och avrundas med en upplyftande ton av färsk mynta. Sparkling Tea Lemongrass & Mint 0% är en vuxen, sofistikerad och spännande dryck som omformulerar den alkoholfria kategorin.

”Vi är glada och stolta över att kunna presentera en ny, smakrik alkoholfri produkt för mat- och dryckesintresserade, och alla som någon gång upplevt en avsaknad av spännande alkoholfria drycker. Med vår första produkt, Sparkling Tea Lemongrass & Mint 0% vill vi ta det alkoholfria utbudet till nästa nivå, för att konsumenter ska kunna botanisera i ett bredare sortiment, helt utan kompromisser”, säger Anna-Stina, marknadschef Lazy Estate.

 

Senaste nytt

Stor minskning av tillsatt socker i svensk läsk

Sedan 2019 har svenska bryggerier minskat mängden tillsatt socker i läsk med i genomsnitt 36 procent per liter.
Sockeråtagandet_1_A

Heta och fruktiga nyheter från Cloetta

Cloetta lanserar två nyheter i begränsad upplaga samt nya tolkningar av Malacos klassiker.
cloetta

Smartare Mat i Sverige köper fabrik i Mantorp

Smartare Mat i Sverige säkrar produktionen av sitt varumärke Stacky's, genom att förvärva en fabrik i Mantorp.
matfabriken-startup2

Reumatikerförbundet lanserar Easy to Use-märkning

Reumatikerförbundet lanserar en produktmärkning för förpackningar och produkter, som testats och certifierats som Easy to use.
Easy to use pressx

Läs vidare

Heta och fruktiga nyheter från Cloetta

Cloetta lanserar två nyheter i begränsad upplaga samt nya tolkningar av Malacos klassiker.
cloetta

Ära – en ny osttyp från Skånemejerier och Allerum

Ära presenteras som en helt ny typ av hårdost med hög smakintensitet och toner av knäckig kola och umami.
Allerum_Ära-SE_prm

Ärtbaserad 2-i-1-produkt för matlagning och vispning

Sproud 2-i-1 Cooking/Whipping är en ny växtbaserad matlagnings- och vispprodukt för både söta och salta rätter.
952b2f9454e770fa_org

Skakad sallad nu på Pressbyrån

Picadeli introducerar tre varianter av den virala succén "shake salad", exklusivt framtagna för Pressbyrån.
3500x2300_shakesallader2