Coop lanserar det digitala kvittot, som ska ge kunderna en bättre överblick över sina inköp, mer information om de varor de handlar och inte minst bidra till att färre papperskvitton skrivs ut.
”Papperskvitton är begränsade i sin utformning. Vi vill att kvittot ska bli mer levande, något kunden vill behålla eller dela och som skapar mervärde. Genom att fokusera på vad varje kund vill ha kan vår digitala kvittotjänst förstärka shoppingupplevelsen”, säger Carita Weiss, chef för betalningar på Coop.
”Levande kvitton hjälper dig att göra medvetna val helt omedvetet. Med hjälp av AI-analyser kan kunden om den vill på sikt få automatiska förslag som guidar till en mer hållbar och hälsosam livsstil.”
Till att börja med kommer det digitala kvittot att finnas tillgängligt för Coops medlemmar via Coop Scan & Pay-appen. Därefter kommer tjänsten att lanseras på coop.se och i Coop-appen för att sedan göras tillgänglig för alla Coops kunder.