Leksands Knäckebröd lanserar Knäckepizzabotten

PUBLICERAD: 25 februari 2021
UPPDATERAD: 21 februari


Leksands fortsätter knäcka vägen framåt och nu lanseras Knäckepizzabotten med tunn botten och spröda kanter, likt en fin italiensk pizza. Nu blir pizzabaket hemma både enklare, snabbare och mer hälsosamt.

Leksands Knäckepizzabotten är ett extra tunt bakat knäcke specialutvecklat för ett perfekt resultat i ugnen. Leksands första Knäckepizza lanserades med stor framgång 2016 och har nu utvecklats till att botten blir basen i tillagningen, där fantasin bestämmer vilka ingredienser pizzan ska toppas med. Knäckepizzabotten gör pizzan tunn, lagom knaprig och för tankarna till Italien – utan att tumma på knäckebrödets nyttigheter.

”Knäckepizzan är en riktigt bra produkt att ha hemma i skafferiet. Bara kreativiteten sätter gränser för fyllning och toppings, så det är ett perfekt sätt att minska matsvinn. Har man till exempel en bit lax kvar från gårdagens middag – gör en pizza bianco med creme fraiche, lagrad ost och dill toppad med lite brynt smör så har du en riktigt lyxig måltid”, säger Annika Sund, marknadschef på Leksands Knäckebröd.

Leksands nya pizzabotten blir lagom mjuk samtidigt som knäckets spröda och krispiga kanter behålls för att höja smakupplevelsen. En smakfull, snabb och hälsosam måltid där pizzabagaren själv sätter gränserna.

”Vi ser en stor trend mot nyttiga och enkla lösningar som går snabbt att tillaga själv hemma. Det känns riktigt roligt att vara först på marknaden att lansera ett knäcke som är framtagen specifikt för att användas som pizzabotten. Resultatet blir en riktigt tunn och krispig Knäckepizza där Italien möter Dalarna. Perfekt som såväl mellanmål som lunch eller middag för hela familjen”, fortsätter Annika.

Brödet är bakat på svensk råg, vatten och en nypa salt, helt utan tillsatser. Ett paket Leksands Knäckepizzabotten innehåller 360 gram och kostar ca 20 kronor.

Senaste nytt

Arla miljonsatsar på cottage cheese-mejeriet i Falkenberg

Arla investerar närmare 70 miljoner kronor i mejeriet i Falkenberg för att möta den ökande efterfrågan på cottage cheese.
84a6c991-7a14-40c4-9918-42f680ef614a-w_960
Arla miljonsatsar på cottage cheese-mejeriet i Falkenberg

Hero i Norden rekryterar ny vd internt

Hero i Norden har utsett Andreas Olofsson till ny vd. Han har arbetat inom företaget sedan 2015 och var tidigare Country Manager.
AndreasO_xDSC_6252 (1)
Hero i Norden rekryterar ny vd internt

Hantverkskorv med korngryn vinner Ät!Stockholm 2025

Ingrained, en hantverkskorv med hälften kött, hälften hydrotermiskt behandlat korn, blev vinnare i årets upplaga av Ät!Stockholm.
ingrained
Hantverkskorv med korngryn vinner Ät!Stockholm 2025

Lidl Sverige gör potatisen till "vardagshjälte"

Under december donerar Lidl Sverige en del av sin potatisförsäljning till Sveriges Stadsmissioners arbete för att minska matfattigdomen.
54b1a5ee-7618-48de-aff0-a6063ee61b7e-w_960
Lidl Sverige gör potatisen till ”vardagshjälte”

Läs vidare

Kronans Apoteks julsenap: Apelsin och timjan

Årets julsenap från Kronans Apotek har smak av apelsin och timjan. Andra nyheter är tryfflar med kaffesmak samt lakritschokladbollar med vit choklad.
Julbord_5x4
Kronans Apoteks julsenap: Apelsin och timjan

Lidls julchips tillbaka med ny smak

Lidls julchips får i år en ny smak – Apelsin & Nejlika – samtidigt som förra årets julsmak Salt & Knäck kommer tillbaka.
Lidl Julchips
Lidls julchips tillbaka med ny smak

Solrosprotein möter efterfrågan på växtbaserat

Tetra Pak lanserar solrosprotein som en möjlighet för producenter att dra nytta av den snabbt växande marknaden för växtbaserad mat och dryck.
Golden Sun Smoothie front
Solrosprotein möter efterfrågan på växtbaserat

Skogaholm kryddar julen med två nyheter

Skogaholm presenterar två nyheter på tillfälligt besök till julsäsongen: Norrlandskryddat tunnbröd och Pepparkaksklipp med krämig fyllning.
skogaholm
Skogaholm kryddar julen med två nyheter