Stekt & Skivad Klubbfilé för Foodservice

PUBLICERAD: 1 februari 2021
UPPDATERAD: 21 februari


Den klimatsmarta och variationsrika råvaran kyckling fortsätter att vara populär hos storkök och restauranger. Kycklingrätter går hem hos de flesta och är enkla att sätta sin egen prägel på. Nu blir det ännu lättare att skapa hälsosamma rätter som också är bra för klimatet när Kronfågel lanserar Stekt & Skivad Klubbfilé för Foodservice.

Redan 2013 släpptes produkten Kyld Klubbfilé, en urbenad kycklingklubba med skinn, som blir riktigt saftig vid tillagning. Sedan dess har den lanserats i flera uppskattade varianter, både fryst och stekt. Efter att produkten vunnit det åtråvärda priset Årets Foodservicevara 2019 släpps den nu i en version som åter hjälper till att spara tid – Stekt & Skivad Klubbfilé. En ”färdig att äta” och smakrik kycklingprodukt som passar utmärkt för de kök som inte har möjlighet att hantera rå kyckling.

”De här färdigstekta kycklingskivorna gör sig superbra i en Ceasarsallad, Club sandwich eller varför inte i en vietnamesisk Bahn mí. Perfekt för caféer, gatukök och lunchrestauranger”, säger Charlotte Rosta, Produkt- och Varumärkeschef Foodservice, Kronfågel.

Stekt & Skivad Klubbfilé produceras av svensk gårdskyckling och tas fram här i Sverige. Tjockleken på skivorna är cirka 12 millimeter. De förpackas med 4,5 kg/SRS fördelat på tre tråg.

Läs vidare

Sommarkänsla året runt med Pomonader

Kiviks Musteri lanserar det nya konceptet Pomonad, en kolsyrad dryck baserad på svenska äpplen och andra svenska sommarsmaker.
Pomonader 16_9

Felix moderniserar hela kolonialhyllan

Felix lanserar nya såser och dressingar, recepten på flera befintliga produkter förbättras och hela sortimentet kommer i nya "drizzleflaskor".
Sallad_1200x750 2

Santa Maria lanserar smaksättare med extra sting

Santa Maria lanserar en hetare variant av sin Sweet Chili-sås – Sweet Chili Sås Hot – och uppdaterar receptet på sina äggnudlar.
santa maria

Ostspäckad limited edition från Santa Maria

Santa Maria lanserar Santa Maria Crunchy & Cheesy Strips – en ny limited edition med en distinkt ostsmak och dippvänlig form.
Unknown

Senaste nytt

Kampanj ska öka konsumtionen av svenska ägg

Svenska Ägg inleder en flerårig marknadssatsning. Visionen är att alla som bor i Sverige ska äta minst ett ägg om dagen – och det ska vara svenskt.
Marie L Hogstadius

De kan vinna årets Sjömatspris

Skillingefisk-Impex, Guldhaven Pelagiska och Musselfabriken är finalister till Sjömatspriset 2025 som delas ut under Nordic Seafood Summit.
Nominerade_sjomatspriset

Coop ansluter till Lantmännens odlingsprogram

Coop ansluter Coop Havregryn till Klimat & Natur – Lantmännens odlingsprogram för Framtidens Jordbruk.
coop

Agtira stärker sin marknadsposition

Agtira blir medlem i Svenska Odlarlaget, en medlemsägd producentorganisation för växthusodlare i Sverige.
agtira vd