Stekt & Skivad Klubbfilé för Foodservice

PUBLICERAD: 1 februari 2021
UPPDATERAD: 21 februari


Den klimatsmarta och variationsrika råvaran kyckling fortsätter att vara populär hos storkök och restauranger. Kycklingrätter går hem hos de flesta och är enkla att sätta sin egen prägel på. Nu blir det ännu lättare att skapa hälsosamma rätter som också är bra för klimatet när Kronfågel lanserar Stekt & Skivad Klubbfilé för Foodservice.

Redan 2013 släpptes produkten Kyld Klubbfilé, en urbenad kycklingklubba med skinn, som blir riktigt saftig vid tillagning. Sedan dess har den lanserats i flera uppskattade varianter, både fryst och stekt. Efter att produkten vunnit det åtråvärda priset Årets Foodservicevara 2019 släpps den nu i en version som åter hjälper till att spara tid – Stekt & Skivad Klubbfilé. En ”färdig att äta” och smakrik kycklingprodukt som passar utmärkt för de kök som inte har möjlighet att hantera rå kyckling.

”De här färdigstekta kycklingskivorna gör sig superbra i en Ceasarsallad, Club sandwich eller varför inte i en vietnamesisk Bahn mí. Perfekt för caféer, gatukök och lunchrestauranger”, säger Charlotte Rosta, Produkt- och Varumärkeschef Foodservice, Kronfågel.

Stekt & Skivad Klubbfilé produceras av svensk gårdskyckling och tas fram här i Sverige. Tjockleken på skivorna är cirka 12 millimeter. De förpackas med 4,5 kg/SRS fördelat på tre tråg.

Senaste nytt

Smaktrender: Asiatiskt i köket, pistageboom och sursött

Citron, hallon och nötigt – Smakrapporten 2025 avslöjar tydliga skiften i svenskarnas smakpreferenser.
Pressbild_citron
Smaktrender: Asiatiskt i köket, pistageboom och sursött

Garants mejeriförpackningar sprider kunskap om dyslexi

Axfood har inlett ett samarbete med Dyslexiförbundet för att öka kunskapen om läs- och skrivsvårigheter.
dyslexi
Garants mejeriförpackningar sprider kunskap om dyslexi

CandyKings sommarnyheter nu i lösgodishyllan

CandyKing presenterar sju nya lösgodisbitar i årets sommarsortiment.
e2d0d3ef-b49c-48cd-8200-8ab0df21ae52-w_960
CandyKings sommarnyheter nu i lösgodishyllan

Ett misstag som man inte lade på locket om

Orkla Foods passade på att haka på de finska tongångarna i samband med gruppen KAJs deltagande på Eurovision Song Contest. Eller egentligen passade man inte på, det handlar om ett misstag som man valde att inte lägga locket på om.
orkla
Ett misstag som man inte lade på locket om

Läs vidare

CandyKings sommarnyheter nu i lösgodishyllan

CandyKing presenterar sju nya lösgodisbitar i årets sommarsortiment.
e2d0d3ef-b49c-48cd-8200-8ab0df21ae52-w_960
CandyKings sommarnyheter nu i lösgodishyllan

Alkoholfria cocktails en växande trend

ISH lanserar alkoholfri Mojito och Spritz på burk, som finns att köpa både i dagligvaruhandeln och på Systembolaget.
CZ7A0948[1]
Alkoholfria cocktails en växande trend

Heta och fruktiga nyheter från Cloetta

Cloetta lanserar två nyheter i begränsad upplaga samt nya tolkningar av Malacos klassiker.
cloetta
Heta och fruktiga nyheter från Cloetta

Ära – en ny osttyp från Skånemejerier och Allerum

Ära presenteras som en helt ny typ av hårdost med hög smakintensitet och toner av knäckig kola och umami.
Allerum_Ära-SE_prm
Ära – en ny osttyp från Skånemejerier och Allerum