Zeinas lanserar Tahina i praktisk och kladdfri squeezeflaska

PUBLICERAD: 21 januari 2021
UPPDATERAD: 21 februari


Matprofilen Zeina Mourtada lanserar sin egen Tahina i en praktisk squeezeflaska under varumärket ”Zeinas”.
När Zeina själv presenterade nyheten under måndagskvällen för sina hundratusentals följare på Instagram blev responsen överväldigande.

”Jag är i chock! Efter bara några timmar hade inlägget på Instagram fått över 12 000 likes och hundratals kommentarer. Jag är så glad och tacksam över responsen och hoppas att fler ska upptäcka de fantastiska smaker och produkter som ryms inom Mellanösterns olika kök”, säger Zeina Mourtada, grundare av varumärket Zeinas.

”Jag har alltid undrat varför de förpackningar som funnits på marknaden varit så opraktiska och av kommentarerna på Instagram att döma är det fler som tänkt likadant. Det känns så himla roligt att få lansera en Tahina av riktigt hög kvalitet som dessutom garanterar en kladdfri matlagning”, fortsätter Zeina.

Tahina är en basprodukt i många av Mellanösterns kök. Den lena och smakrika sesampastan används som smaksättning i matlagning och är bland annat en av huvudingredienserna i den populära kikärtsröran Hummus. Zeinas Tahina är tillverkad av 100% rostade och krossade sesamfrön och är helt fri från tillsatser.

”Tahina är en självklar ingrediens i min Hummus och i falafelsåsen Tarator – men Tahina kan användas till så mycket mer! Det är jättegott att blanda Tahina med flytande honung och sedan ringla över yoghurt, fruktsallad eller morgongröten”, berättar Zeina.

Zeinas Tahina i squeezeflaska innehåller 350 gram och säljs redan nu på ICA. Från och med vecka 7 finns produkten även att köpa på Coop, Willys och Hemköp. Rekommenderat konsumentpris är 39,90 kronor.

 

Läs vidare

Kale Foods lanserar Juicy Marbles i Sverige

Kale Foods är distributör för Juicy Marbles växtbaserade produkteri Sverige.
IMG-4737

Nya funktionella havredrycker från Fazer Aito

Fazer Aito Boost är en ny kategori funktionella havredrycker, som kommer i de två smakerna hallon och mango.
boost

Sju höstnyheter från CandyKing

Fruktigt, salt och segt är utmärkande för CandyKings sju nya lösgodisbitar.
CandyKing-Liggande-1[4][3][4]

Alpro lanserar havredryck till kaffet

Alpro I Love Coffee Oat är en ny växtbaserad dryck som är framtagen för att ha i kaffe.
A_Coffee_Barista_Master_Image_flat_white_latte_art___Drinks_I-love-coffee-16-9

Senaste nytt

Kale Foods lanserar Juicy Marbles i Sverige

Kale Foods är distributör för Juicy Marbles växtbaserade produkteri Sverige.
IMG-4737

Axfoundation vinner Livsmedelspriset 2023

Livsmedelspriset 2023 går till Axfoundation som arbetar för ett mer hållbart samhälle.
Axfoundation_Livsmedelspriset_LivsmedelIFokus1024x768

Ny färdplan ska förena svenska livsmedelsföretag

”Det svenska handslaget för en hållbar livsmedelskedja” är en gemensam agenda för hela livsmedelsbranschen.
wwf

Arla kampanjar för fler hemsläp

Arla lanserar kampanjen ”Hemsläp” för att få fler restauranggäster att ta med sin överblivna mat hem.
Arla_Foodiebag_Webb_1