För andra året i rad har Lidl Sverige vunnit tävlingen Årets Bästa Butikskedja i kategorin dagligvaruhandel. Dessutom tar livsmedelskedjan hem stortiteln ”Retailer of the Year Sweden 2020-2021”. I tävlingen har svenska konsumenter fått rösta fram den butikskedja som de uppskattar mest i 16 olika kategorier.
”Den här utmärkelsen är särskilt viktig för oss eftersom det är kunderna som utser vinnarna, det bevisar vår starka relation till dem och är ett kvitto på det fantastiska arbete som dagligen genomförs av alla mina kollegor i hela Sverige”, säger Johan Augustsson, Sverigechef på Lidl.
I kategorin Dagligvaruhandel vann Lidl över Ica och i kampen om stortiteln ”Retailer of the Year Sweden” konkurrerades Deichmann, Gina Tricot, MM Sports och Zalando ut. ”Retailer of the Year Sweden” ingår i konceptet ”Retailer of the Year” som organiseras i elva olika länder. Varje år konkurrerar butikskedjor och webshopar i Portugal, Italien, Österrike, Ryssland, Luxemburg, Belgien, Schweiz, Tyskland, Nederländerna, Danmark och Sverige om titlarna i ”Retailer of the Year” i sina respektive länder. En lokal vinst ger möjlighet att konkurrera om titeln ”Retailer of the Year Europe” i Europas största konsumentundersökning för butikskedjor.