Färdigstekt bacon från Tulip underlättar i köket

PUBLICERAD: 19 november 2020
UPPDATERAD: 21 februari


Snabbt, enkelt och gott – nu lanserar Danish Crown Foods Swedens varumärke Tulip Färdigstekt bacon 50 gram. För att producera 100 gram färdigstekt bacon krävs 269 gram råvara och resultatet passar perfekt kall i till exempel sallader eller att värmas i ugn eller mikrovågsugnen för att användas i allt från ingrediens i hamburgaren, garnityr till pastan eller till bacon och äggröra.
”Det finns idag få baconprodukter i butiken som är färdigstekta, genom den här lanseringen vill vi underlätta för konsumenten att enkelt och snabbt kunna njuta av Tulips bacon när man har ont om tid eller av olika anledningar inte kan steka sitt bacon. Nu blir det enkelt att göra din favoritmacka till exempel även om du för tillfället inte har tillgång till ett kök”, säger Jessika Höglund, varumärkesansvarig för Tulip.

Samtidigt introducerar Danish Crown Foods Sweden nyckelhålsmärkta Tulip Tärnad kalkonbacon 110g på den svenska marknaden. I dag erbjuder svenska dagligvarubutiker ofta skivat kalkonbacon, men sällan tärnade alternativ. Nyheten Tulip Tärnat kalkonbacon spar tid för den som har bråttom i köket och passar perfekt i salladen eller i en god pastasås.
”Kalkonbacon är fettsnålt och fullt av protein, så på det sättet är det nyttigare än traditionellt bacon. Det är också ett bra alternativ för våra konsumenter som av olika anledningar inte vill äta fläskkött”, säger Jessika Höglund.

Senaste nytt

Easy to Use - Reumatikerförbundet lanserar märkning för lättöppnade produkter

Förpackningarnas öppningsbarhet, men även hanterbarhet, är frågor som stötts och blötts under alla år, egentligen ända sedan konsumentförpackningar såg dagen ljus i mitten på 1900-talet. Svåröppnat har alltid varit ett gångbart ord och så är det i många fall fortfarande. Nu lanserar Reumatikerförbundet en produktmärkning för förpackningar och produkter som testats och certifierats som Easy to use.
Easy to use pressx

Regenerativt brödprojekt: Kan en smörgås göra skillnad?

I ett nytt innovationsprojekt undersöks hur bröd kan bakas med grödor som främjar jordhälsa och biologisk mångfald – och dessutom smakar bättre.
DSC_0041

Ära – en ny osttyp från Skånemejerier och Allerum

Ära presenteras som en helt ny typ av hårdost med hög smakintensitet och toner av knäckig kola och umami.
Allerum_Ära-SE_prm

Ny trågförseglare för stora volymer från Ishida bygger på smart intelligens

Ishida Europe har introducerat en ny trågförslutare för livsmedelsindustrin, QX-800 som ger ökad kapacitet och hanterar prestanda- och effektivitetsutmaningar för trågförslutningsapplikationer. Den bygger på smart intelligens och har en kompakt design.
QX 800 close up shot of gripper arms with pots of fruitx

Läs vidare

Ära – en ny osttyp från Skånemejerier och Allerum

Ära presenteras som en helt ny typ av hårdost med hög smakintensitet och toner av knäckig kola och umami.
Allerum_Ära-SE_prm

Ärtbaserad 2-i-1-produkt för matlagning och vispning

Sproud 2-i-1 Cooking/Whipping är en ny växtbaserad matlagnings- och vispprodukt för både söta och salta rätter.
952b2f9454e770fa_org

Skakad sallad nu på Pressbyrån

Picadeli introducerar tre varianter av den virala succén "shake salad", exklusivt framtagna för Pressbyrån.
3500x2300_shakesallader2

Nytt Nespresso-kaffe med vitamin B6

Nespresso utökar serien Coffee+ med den funktionella kaffenyheten Active, som är berikad med vitamin B6.
WW_ALL_VL_Spring 2025_Creative Cups_KV1_ICED LEGGERO MILK_RGB_LOCK_20-XX