Lohilo Foods har tecknat ett distributionsavtal med det amerikanska glassföretaget Halo Top International, som producerar glass med lågt kaloriinnehåll.
Halo Top International startade 2011 och blev nyligen uppköpt av Wells Enterprises, som är en välkänd glasstillverkare i USA med mer än 2 500 anställda. 2018 värderades Halo Top-varumärket till 2 miljarder dollar av affärstidningen Forbes Magazine. Idag har Halo Top den mest säljande artikeln inom glassegmentet i USA, före storsäljare som Ben & Jerry’s och Häagen Dazs.
”I och med transformeringen av Lohilo Foods AB mot ett mer uttalat foodtech-bolag är Halo Top och deras framgångssaga inom funktionella livsmedel och glass en attraktiv partner som kompletterar vår befintliga varumärkesportfölj oerhört väl. Historien bakom Halo Top är inte helt olik vår egen och därmed också väldigt tilltalande”, kommenterar Richard Hertvig, VD på Lohilo Foods.
”Att bli kontaktade av ett bolag med så bra renommé visar ännu en gång styrkan i vår affärsmodell med direktdistribution till butikerna och vi ser fram emot att inleda vårt partnerskap för framtida stark tillväxt.”