McVitie’s favoriter lanseras i nya to-go förpackningar

PUBLICERAD: 1 oktober 2020
UPPDATERAD: 21 februari


McVitie’s som ägs av pladis global, är idag marknadsledare inom kategorin digestivekex i Sverige. McVitie’s vill utveckla kategorin med nyheter som är anpassade till den växande snackingtrenden och därmed möta konsumentens efterfrågan av smidiga snacks att ta med.

”Vi har sett ett ökat intresse kring praktiska förpackningar som gör det enkelt att ta med sig sina favoritkex på språng. De nya produkterna är lätta att ta med sig, packa ner i en träningsväska eller ta med i picknick-korgen. En av fördelarna är att de smular mindre och håller sig färska längre,” säger Anja Schmeling, Marketing Manager på pladis.

De nya förpackningsformaten består av ett återförslutningsbart rör samt portionsförpackningar om två kex. Dessa lanseras i McVitie’s mest populära smaker och förenklar vardagen genom att nu också bli ett smidigt snacks eller mellanmål att ta med vart man än befinner sig. Förpackningarna gör så att kexen håller sig fräscha längre samt minskar risk för smul i väskan.

Till en början lanseras McVitie’s två storsäljare, Digestive Milk Chocolate och Oat Crunch Milk Chocolate i ett återförslutningsbart rör samt Digestive Original, Digestive Milk Chocolate och Oat Crunch Milk Chocolate i smarta portionsförpackningar.

McVitie’s to-go rör kommer i smakerna Digestive Milk Chocolate och Oat Crunch Milk Chocolate. Förpackningen är ett återförslutningsbart pappersrör med plastlock. Ca 200g. Rek ca pris: 24,90–26,90 SEK.

McVitie’s to-go 6×2-pack kommer i smakerna Digestive Original, Digestive Milk Chocolate och Oat Crunch Milk Chocolate. Sex portionsförpackningar med två kex per portionsförpackning. 176-225g. Rek ca pris: 14,90–17,90 SEK.

McVitie’s to-go 2-pack finns i smakerna Digestive Original och Digestive Milk Chocolate. Dessa erbjuds i portionsförpackningar om två kex per förpackning. Perfekt produkt för mellanmål. Ca 30 g. Rek ca pris: 6,90–7,90 SEK.

Produkterna finns att köpa på ICA i hela landet där de hittas i kexhyllan från och med nu.

Läs vidare

Sommarkänsla året runt med Pomonader

Kiviks Musteri lanserar det nya konceptet Pomonad, en kolsyrad dryck baserad på svenska äpplen och andra svenska sommarsmaker.
Pomonader 16_9

Felix moderniserar hela kolonialhyllan

Felix lanserar nya såser och dressingar, recepten på flera befintliga produkter förbättras och hela sortimentet kommer i nya "drizzleflaskor".
Sallad_1200x750 2

Santa Maria lanserar smaksättare med extra sting

Santa Maria lanserar en hetare variant av sin Sweet Chili-sås – Sweet Chili Sås Hot – och uppdaterar receptet på sina äggnudlar.
santa maria

Ostspäckad limited edition från Santa Maria

Santa Maria lanserar Santa Maria Crunchy & Cheesy Strips – en ny limited edition med en distinkt ostsmak och dippvänlig form.
Unknown

Senaste nytt

Coop ansluter till Lantmännens odlingsprogram

Coop ansluter Coop Havregryn till Klimat & Natur – Lantmännens odlingsprogram för Framtidens Jordbruk.
coop

Agtira stärker sin marknadsposition

Agtira blir medlem i Svenska Odlarlaget, en medlemsägd producentorganisation för växthusodlare i Sverige.
agtira vd

Första trendrapporten om svenskt öl

Hur ser framtiden ut för svenskt öl? Vilka trender präglar branschen 2025? Beernews presenterar Sveriges första trendrapport om öl.
Skärmavbild 2025-01-14 kl. 08.53.14

Consivo köper dansk livsmedelsdistributör

Consivo Group har förvärvat danska livsmedelsdistributören L’Italia Buona och kan nu erbjuda sina tjänster på alla fyra nordiska huvudmarknader.
Bild 1 Pasta