Dalarna möter Grekland i nytt samarbete

PUBLICERAD: 24 september 2020
UPPDATERAD: 21 februari


Siljan möter Medelhavet när Leksands Knäckebröd och Fontana går samman i sin första gemensamma kampanj ”Dippa varje dag – med gott samvete” för att lyfta smakupplevelsen, när det grekiska köket möter det svenska.

Leksands Knäckebröds tunnknäcke Tre Kullor och Fontanas Hummus spelar huvudrollerna i kampanjen, som pågår fram till november.

”Det är inte ofta man hör Dalarna och Grekland nämnas i samma sammanhang. Därför är det såklart extra roligt att vi gör det här samarbetet med våra vänner på Fontana. Trots avståndet – både geografiskt och vad vi tillagar – så har vi alltid känt en speciell koppling till Fontana. En självklar del i kopplingen är att vi båda i grunden är familjeföretag, men också hur vi delar passionen för vad som innebär absolut högsta kvalitet”, säger Annika Sund, marknadschef på Leksands Knäckebröd.

Fontana startades 1978 av paret Frixos och Maro Papadopoulos och är en av Sveriges ledande leverantörer av grekiska och cypriotiska livsmedel.

”Trots våra olikheter så kan inte vårt samarbete med Leksands Knäckebröd kännas mer rätt. Precis som Leksands Knäckebröd har vi länge verkat inom samma bransch, samtidigt som vi alltid delat samma vision kring att det är råvarorna som i slutändan gör den största skillnaden. Kampanjen ”Dippa varje dag – med gott samvete” är precis vad det låter som. Med Fontana och Leksand ska man kunna njuta av livets goda varje dag, med gott samvete både för dig och miljön”, säger Corina Papadopoulous, kommunikationschef på Fontana.

 

 

Läs vidare

Ridderheims byter design på hela sortimentet

Under hösten har Ridderheims inläggningar och plockbrickor fått ny design. Nu övergår även Ridderheims ölkorv till den nya designen.
ridder0

Biofach 2023: Eko-Portalen hittar de ekologiska produkterna

Vem gör vad när det kommer till ekologiska livsmedel i Sverige? Hur man tar reda på det visade Organic Sweden i den svenska paviljongen på Biofach 2023.
Kolbjörnx

Biofach 2023: Tekompaniet är mer än bara produkten

Tekompaniet fanns med i den svenska paviljongen på Biofach 2023. Tyskland är Europas största temarknad och att slå sig in där verkar inte helt enkelt.
Håkan

Plastpåseskatten försvinner vid nyår

Vid nyår försvinner skatten på plastpåsar som infördes år 2020 enligt SD.
plast-skatt-utvaldx

Senaste nytt

Här är finalisterna till årets matbluff 2024

Fem finalister har utsetts till antipriset Årets matbluff 2024. Nu ska "vinnaren" röstas fram av svenska folket.
matbluff

Oväntade smaklanseringar från Gårdschips

Gårdschips lanserar tre nya, oväntade smakkombinationer: Gin & Tonic, Raspberry Sour samt Chili Cheese.
News-GC

Carlsberg Sverige ny partner till Schweppes

Carlsberg Sverige har ingått ett partnerskap med Schweppes. Det innebär ett av de största tillskotten till Carlsberg Sveriges portfölj på över 15 år.
Unknown

Arvid Nordquists säkerställer fossilfria sjötransporter

Arvid Nordquist inför fossilfria sjötransporter i samarbete med logistikföretaget Scanlog.
Namnlös design (53)