Siljan möter Medelhavet när Leksands Knäckebröd och Fontana går samman i sin första gemensamma kampanj ”Dippa varje dag – med gott samvete” för att lyfta smakupplevelsen, när det grekiska köket möter det svenska.
Leksands Knäckebröds tunnknäcke Tre Kullor och Fontanas Hummus spelar huvudrollerna i kampanjen, som pågår fram till november.
”Det är inte ofta man hör Dalarna och Grekland nämnas i samma sammanhang. Därför är det såklart extra roligt att vi gör det här samarbetet med våra vänner på Fontana. Trots avståndet – både geografiskt och vad vi tillagar – så har vi alltid känt en speciell koppling till Fontana. En självklar del i kopplingen är att vi båda i grunden är familjeföretag, men också hur vi delar passionen för vad som innebär absolut högsta kvalitet”, säger Annika Sund, marknadschef på Leksands Knäckebröd.
Fontana startades 1978 av paret Frixos och Maro Papadopoulos och är en av Sveriges ledande leverantörer av grekiska och cypriotiska livsmedel.
”Trots våra olikheter så kan inte vårt samarbete med Leksands Knäckebröd kännas mer rätt. Precis som Leksands Knäckebröd har vi länge verkat inom samma bransch, samtidigt som vi alltid delat samma vision kring att det är råvarorna som i slutändan gör den största skillnaden. Kampanjen ”Dippa varje dag – med gott samvete” är precis vad det låter som. Med Fontana och Leksand ska man kunna njuta av livets goda varje dag, med gott samvete både för dig och miljön”, säger Corina Papadopoulous, kommunikationschef på Fontana.