Den 17 september kickar Livsmedelsakademin igång hösten med ett avsnitt i den nya samtalsserien The Conversation, som tar upp frågor kring framtidens mat, dryck och måltider. Denna gång ligger fokus på vad som driver morgondagens konsumenter och medarbetare.
I höstens första avsnitt av The Conversation samarbetar Livsmedelsakademin med Packbridge. Livsmedelsakademins VD Lotta Törner leder samtalet med Lovisa Sterner, livsstilsexpert med fokus på generationsfrågor, och Fiona Hay, student vid Lunds Universitet och medlem i Livsmedelsakademins studentnätverk, om trender, attityder och vilka krav som ställs nu och inom en snar framtid på näringen.
Samtalet blir en djupdykning i hur unga ser på livet, arbetet, produkter, varumärken och företag. Vad är morgondagens konsumenter intresserade av? Det är också samma generation och individer som kommer att bli de engagerade medarbetare som ska ta näringen framåt. Vad innebär det för företagen som arbetsgivare? Hur behöver företagen arbeta för att attrahera, behålla och utveckla unga medarbetare? Är livsmedels- och förpackningsnäringen redo att anställa morgondagens konsumenter?
The Conversation sänds live på Livsmedelsakademins Facebook-evenemang.
Tid: 17 september kl 09.00-09.45
Frågor kan skickas in i förväg till Livsmedelsakademins Facebook-sida eller ställas under sändningen