Nu lanseras Årets Kock Foodtruck som kommer att besöka Stockholm, Göteborg och Malmö. Trucken bemannas av sex tidigare Årets Kock-vinnare, som serverar sina tolkningar av lunch- och middagsrätter som kommer att säljas som take away. Alla måltider säljs till förmån för Bris.
Foodtrucken, som är ett samarbete mellan Årets Kocks ägare Arla och Spendrups, kommer att besöka Stockholm, Göteborg och Malmö under Årets Kock-veckan den 11–17 september.
”Genom att vi tar ut foodtrucken på turné synliggör vi vårt engagemang i Årets Kock, samtidigt som vi får möjlighet att stötta en organisation som Bris. Det arbete de gör för barn och unga i vårt samhälle är otroligt viktigt, något som blivit ännu tydligare under pandemin”, säger Fredrik Larm, event- och sponsorchef på Arla.
I foodtrucken kommer det att finnas en animalisk och en vegetarisk rätt, baserade på säsongens svenska råvaror. Rätterna kommer att kosta 120 kronor, inklusive dryck, och de som sätter menyerna och lagar maten är sex tidigare vinnare av Årets Kock. Rätterna kommer att säljas som take away både under lunch- (11.30-14.00) och middagsservering (17.00-20.00).
Foodtrucken bemannas av:
Jimmi Eriksson, David Lundqvist och Tomas Diederichsen (Stockholm)
Peter J Skogström (Malmö)
Martin Moses och Gustav Trädgårdh (Göteborg)