Kycklingtrio för härliga höstdagar från Lönneberga

PUBLICERAD: 7 september 2020
UPPDATERAD: 21 februari


Lönnebergas ambassadör Gabriel Jonsson har tagit fram tre smakrika recept för alla höstdagar; kycklinglårfilé med bönotto, krämig pasta med kycklinginnerfilé samt ugnsrostade rotfrukter med örtsmör till höstens nyhet Lönneberga Minutfilé – en tunnare, utbankad kycklingbröstfilé.

Vecka 40 lanseras Lönneberga Minutfilé i butik. Det är svenskarnas favorit – bröstfilén – som bankats ut till en tunnis och därmed blivit mer mör och saftig och då även enklare att steka till perfektion.

Gabriel Jonsson, Lönnebergas ambassadör och Sveriges mästerkock 2019 har tagit fram recept han själv är sugen på nu när hösten närmar sig.

”Jag tänker direkt på enkel mat med massa smak där man kan justera lite utifrån vad man själv är sugen på, vilket passar perfekt till Lönneberga kyckling. Jag älskar recept, men vill utmana alla att bara låta sig inspireras av dem och sen anpassa så det passar dig själv, det du gillar och det som finns hemma”, säger Gabriel Jonsson.

Örtdoftande kycklingfavorit Här steker k9nsumenten snabbt minutfiléer och serverar med härligt ugnsrostade rotfrukter efter ditt val, ett fräscht örtsmör och en grönsallad.

Kyckling med krämig bönotto Mer protein än i en risotto hittar du i vår snabba, krämiga bönotto med mycket färska örter, och till det smakrik kycklinglårfilé.

Säsongens kycklingpasta Något så enkelt som din favoritpasta, stekta kycklinginnerfiléer och säsongens grönsaker i en härlig sås. Gabriel tipsar om grönsaker till varje säsong, men man väljer själv sina favoriter.

NYHETEN Lönneberga Minutfilé lanseras vecka 40 2020 och säljs initialt på Coop. En förpackning innehåller 650 gram, rekommenderat pris: cirka 86 kr.

Alla kycklingprodukter från Lönneberga är 100% svensk kyckling, märkta med den ”gula pippin” från Svensk Fågel. Producerad främst i Blekinge. Lönneberga kyckling finns i kyldisken.

Läs vidare

Nya funktionella havredrycker från Fazer Aito

Fazer Aito Boost är en ny kategori funktionella havredrycker, som kommer i de två smakerna hallon och mango.
boost

Sju höstnyheter från CandyKing

Fruktigt, salt och segt är utmärkande för CandyKings sju nya lösgodisbitar.
CandyKing-Liggande-1[4][3][4]

Alpro lanserar havredryck till kaffet

Alpro I Love Coffee Oat är en ny växtbaserad dryck som är framtagen för att ha i kaffe.
A_Coffee_Barista_Master_Image_flat_white_latte_art___Drinks_I-love-coffee-16-9

Blossa 23: En hyllning till Blossas hantverkshistoria

Blossa 23 är en vit starkvinsglögg med smak av hallon och humle, som även kommer i en alkoholfri variant.
Blossa-2023-Alkoholfri+15bildregel

Senaste nytt

Ny färdplan ska förena svenska livsmedelsföretag

”Det svenska handslaget för en hållbar livsmedelskedja” är en gemensam agenda för hela livsmedelsbranschen.
wwf

Arla kampanjar för fler hemsläp

Arla lanserar kampanjen ”Hemsläp” för att få fler restauranggäster att ta med sin överblivna mat hem.
Arla_Foodiebag_Webb_1

Cirkulär förpackningslösning testas på Circle K

Circle K testar ett cirkulärt system, där kunderna erbjuds att låna matlådor och muggar för sin takeaway-mat.
DSC_2106HR (4)

Spendrups ska börja återvinna kolsyra

Spendrups investerar 23 miljoner kronor i en anläggning för återvinning av kolsyra.
Bild på kolsyreanläggning till prm 230206