I höst kommer nya Quorn Bitar – Chicken Style i butikernas kyldiskar

PUBLICERAD: 3 september 2020
UPPDATERAD: 21 februari


I början av oktober lanserar Quorn en ny kyld produkt, Quorn Bitar – Chicken Style. Det är en ovo-vegetarisk och glutenfri produkt som är lätt att tillaga och är riktigt bra på att ta upp smaker från kryddor och marinader.

”Vi upplever att svenska konsumenter är väldigt intresserade både av matlagning och hållbarhet. Kylda vegoprodukter gör det enklare att välja vego – den spontana matlagningen och matglädjen att kunna laga och äta det man vill just för stunden”, säger Gill Riley, International Marketing and Innovation Director på Quorn Foods.

”Quorn Bitar – Chicken Style är lätta att tillaga, tar upp smaker från kryddor och marinader snabbt – ett riktigt bra vegetariskt alternativ för alla som tycker om att laga mat och väljer vego”, säger Gill Riley.

 

Läs vidare

Kale Foods lanserar Juicy Marbles i Sverige

Kale Foods är distributör för Juicy Marbles växtbaserade produkteri Sverige.
IMG-4737

Nya funktionella havredrycker från Fazer Aito

Fazer Aito Boost är en ny kategori funktionella havredrycker, som kommer i de två smakerna hallon och mango.
boost

Sju höstnyheter från CandyKing

Fruktigt, salt och segt är utmärkande för CandyKings sju nya lösgodisbitar.
CandyKing-Liggande-1[4][3][4]

Alpro lanserar havredryck till kaffet

Alpro I Love Coffee Oat är en ny växtbaserad dryck som är framtagen för att ha i kaffe.
A_Coffee_Barista_Master_Image_flat_white_latte_art___Drinks_I-love-coffee-16-9

Senaste nytt

Kale Foods lanserar Juicy Marbles i Sverige

Kale Foods är distributör för Juicy Marbles växtbaserade produkteri Sverige.
IMG-4737

Axfoundation vinner Livsmedelspriset 2023

Livsmedelspriset 2023 går till Axfoundation som arbetar för ett mer hållbart samhälle.
Axfoundation_Livsmedelspriset_LivsmedelIFokus1024x768

Ny färdplan ska förena svenska livsmedelsföretag

”Det svenska handslaget för en hållbar livsmedelskedja” är en gemensam agenda för hela livsmedelsbranschen.
wwf

Arla kampanjar för fler hemsläp

Arla lanserar kampanjen ”Hemsläp” för att få fler restauranggäster att ta med sin överblivna mat hem.
Arla_Foodiebag_Webb_1