Ökat tryck på tidiga hemleveranser av frukost

PUBLICERAD: 1 september 2020
UPPDATERAD: 21 februari


Det ökade behovet av hemleverans har accelererats markant den senaste tiden. Det uppger foodora, marknadsledande inom hemleveranser av mat, som nu utökar sin tjänst till att även erbjuda tidigare frukostar.

Tjänsten lanseras i Stockholm den 1 september, inom kort även i Göteborg och Malmö, för att sedan bli tillgänglig i flera städer i Sverige.

”Just nu har vi ett väldigt högt tryck på vår tjänst, därför utvidgar vi våra leveranstider samt utbud. Frukost har varit efterfrågat bland våra kunder, något som vi hörsammar och levererar snabbt på. Att införa tidiga leveranser är även ett sätt att underlätta för det lokala bageriet att stärka sin digitala affär i en tuff tid. Genom foodora får de en ytterligare kanal och kundgrupp att sälja till”, säger Hans Skruvfors, VD foodora Sverige.

Till de restauranger och bagerier som kommer att ha frukost i sitt sortiment hör bland många andra: Joe & The Juice, Espresso House, Thelins, Greasy Spoon, Pom & Flora, Mahalo samt Bröd & Salt.

Läs vidare

Biofach 2023: Eko-Portalen hittar de ekologiska produkterna

Vem gör vad när det kommer till ekologiska livsmedel i Sverige? Hur man tar reda på det visade Organic Sweden i den svenska paviljongen på Biofach 2023.
Kolbjörnx

Biofach 2023: Tekompaniet är mer än bara produkten

Tekompaniet fanns med i den svenska paviljongen på Biofach 2023. Tyskland är Europas största temarknad och att slå sig in där verkar inte helt enkelt.
Håkan

Plastpåseskatten försvinner vid nyår

Vid nyår försvinner skatten på plastpåsar som infördes år 2020 enligt SD.
plast-skatt-utvaldx

Biofach 2023: Nordic Soda Company kompletterar med gin

The Nordic Soda Company fanns på Biofach 2023 med avsikten att öka det utländska intresset för produkterna.
Nordicx

Senaste nytt

Kale Foods lanserar Juicy Marbles i Sverige

Kale Foods är distributör för Juicy Marbles växtbaserade produkteri Sverige.
IMG-4737

Axfoundation vinner Livsmedelspriset 2023

Livsmedelspriset 2023 går till Axfoundation som arbetar för ett mer hållbart samhälle.
Axfoundation_Livsmedelspriset_LivsmedelIFokus1024x768

Ny färdplan ska förena svenska livsmedelsföretag

”Det svenska handslaget för en hållbar livsmedelskedja” är en gemensam agenda för hela livsmedelsbranschen.
wwf

Arla kampanjar för fler hemsläp

Arla lanserar kampanjen ”Hemsläp” för att få fler restauranggäster att ta med sin överblivna mat hem.
Arla_Foodiebag_Webb_1