Nobis Hospitality Group går in som delägare i Goutera Food

PUBLICERAD: 12 augusti 2020
UPPDATERAD: 21 februari

Goutera Food tillverkar pasta enligt italiensk hantverksproduktion i sin anläggning i Tyresö, Stockholm.

Nobis Hospitality Group blir ny delägare i Goutera Food, som har tillverkat färsk pasta enligt italiensk hantverkstradition i 20 år och sedan i år även tillverkar napolitansk pizzadeg. Goutera Food levererar redan färsk pasta till Nobiskoncernens restauranger, bland annat Operakällaren och Miss Clara.

”Vi ser en stor potential i närproducerade färska råvaror och ska nu tillsammans med Goutera se hur vi kan utveckla nya områden och maträtter som våra gäster kan njuta av”, säger Nobis VD Alesandro Catenacci.

Gouteras VD Thomas Treitler säger att det är en ”fantastisk kvalitetsstämpel” att få Nobis som delägare:

”Nobis ger oss så mycket kunskap, bland annat i utvecklingen av nya produkter och produktlinjer.”

Nobis Hospitality Group är en av Nordens ledande koncerner inom hospitalitynäringen och innefattar kända varumärken, som Operakällaren och Café Opera samt designhotellen Nobis Hotel Stockholm, Nobis Hotel Copenhagen, Hotel Skeppsholmen, Miss Clara, Hotel J, Stallmästaregården och nyöppnade Bli

Läs vidare

Biofach 2023: Eko-Portalen hittar de ekologiska produkterna

Vem gör vad när det kommer till ekologiska livsmedel i Sverige? Hur man tar reda på det visade Organic Sweden i den svenska paviljongen på Biofach 2023.
Kolbjörnx

Biofach 2023: Tekompaniet är mer än bara produkten

Tekompaniet fanns med i den svenska paviljongen på Biofach 2023. Tyskland är Europas största temarknad och att slå sig in där verkar inte helt enkelt.
Håkan

Plastpåseskatten försvinner vid nyår

Vid nyår försvinner skatten på plastpåsar som infördes år 2020 enligt SD.
plast-skatt-utvaldx

Biofach 2023: Nordic Soda Company kompletterar med gin

The Nordic Soda Company fanns på Biofach 2023 med avsikten att öka det utländska intresset för produkterna.
Nordicx

Senaste nytt

Ny färdplan ska förena svenska livsmedelsföretag

”Det svenska handslaget för en hållbar livsmedelskedja” är en gemensam agenda för hela livsmedelsbranschen.
wwf

Arla kampanjar för fler hemsläp

Arla lanserar kampanjen ”Hemsläp” för att få fler restauranggäster att ta med sin överblivna mat hem.
Arla_Foodiebag_Webb_1

Cirkulär förpackningslösning testas på Circle K

Circle K testar ett cirkulärt system, där kunderna erbjuds att låna matlådor och muggar för sin takeaway-mat.
DSC_2106HR (4)

Spendrups ska börja återvinna kolsyra

Spendrups investerar 23 miljoner kronor i en anläggning för återvinning av kolsyra.
Bild på kolsyreanläggning till prm 230206