Friggs nya minimajskakor är perfekta att knapra på

PUBLICERAD: 24 juni 2020
UPPDATERAD: 21 februari


Snacks i farten, i parken eller med kompisgänget? Friggs minimajskakor kommer i en praktisk påse och är enkla att ta med sig vart man än ska. Perfekt att knapra på när man är sugen på något litet.

”Idag finns det en stor efterfrågan på snabba och goda mellanmål i vardagen. Vi vill erbjuda en hälsosam och annorlunda snackingprodukt för alla tillfällen när man är på språng eller när man är sugen på något extra gott. Smakerna på våra nya minimajskakor är inspirerade av American snacks”, berättar Nordic Brand Manager, Tina Strid.

Chili cheese har en stark smak av ost som passar perfekt för den som gillar lite hetta i dina snacks.

Popcorn har en smörig popcornsmak och passar perfekt till den som älskar popcorn.

Salty fudge har smak av en sötsalt karamell, perfekt för den som gillar den där perfekta blandningen av sött och salt.

Majskakorna säljs på ICA, Coop, Willys, Hemköp och City Gross från vecka 24.

 

Läs vidare

Kale Foods lanserar Juicy Marbles i Sverige

Kale Foods är distributör för Juicy Marbles växtbaserade produkteri Sverige.
IMG-4737

Nya funktionella havredrycker från Fazer Aito

Fazer Aito Boost är en ny kategori funktionella havredrycker, som kommer i de två smakerna hallon och mango.
boost

Sju höstnyheter från CandyKing

Fruktigt, salt och segt är utmärkande för CandyKings sju nya lösgodisbitar.
CandyKing-Liggande-1[4][3][4]

Alpro lanserar havredryck till kaffet

Alpro I Love Coffee Oat är en ny växtbaserad dryck som är framtagen för att ha i kaffe.
A_Coffee_Barista_Master_Image_flat_white_latte_art___Drinks_I-love-coffee-16-9

Senaste nytt

Kale Foods lanserar Juicy Marbles i Sverige

Kale Foods är distributör för Juicy Marbles växtbaserade produkteri Sverige.
IMG-4737

Axfoundation vinner Livsmedelspriset 2023

Livsmedelspriset 2023 går till Axfoundation som arbetar för ett mer hållbart samhälle.
Axfoundation_Livsmedelspriset_LivsmedelIFokus1024x768

Ny färdplan ska förena svenska livsmedelsföretag

”Det svenska handslaget för en hållbar livsmedelskedja” är en gemensam agenda för hela livsmedelsbranschen.
wwf

Arla kampanjar för fler hemsläp

Arla lanserar kampanjen ”Hemsläp” för att få fler restauranggäster att ta med sin överblivna mat hem.
Arla_Foodiebag_Webb_1