Caj P. lanserar årets smak och tre nya BBQ-såser

PUBLICERAD: 11 juni 2020
UPPDATERAD: 21 februari


Inför grillsäsongen 2020 har Caj P. lanserat den första upplagan av årets smak, Persillade. En franskinspirerad grillolja med smak av persilja och vitlök. Vi lägger i allt högre utsträckning grönsaker, ost, fisk och kyckling på grillen. Med Persillade har man tagit fram en smakprofil som speciellt passar till just detta: en ljus fin grillolja med fräscha citrontoner som smakar ljuvligt till fågel, fisk, ost och grönsaker.

Under våren lanserade Caj P. också tre BBQ-såser med fokus på spännande smakkombinationer. Korean, Classic och Sweet Heat BBQ sauce hämtar smaker från tre olika kök. Alla såser har en fyllig textur med fina bitar av lök, örter och vitlök vilket ger en trevlig känsla på tallriken.

En av de stora smaktrenderna som håller i sig är asiatiskt. Korean BBQ-sauce gör det möjligt ta med sig smakerna till grillen,genom att hämta inspiration från de japanska och koreanska köken. Korean BBQ-sauce har toner av ingefära, vitlök och citrus och får ratt textur med fina bitar av lök och ingefära. Den passar utmärkt till vegetariskt, med en smak som ger associationer till rätter som vårrullar, bao och dumplings.

Sweet Heat BBQ Sauce har en markerad fruktighet med intensiva smaker från torkade röda frukter, persika, aprikos och chili. Inspirationen är hämtad från Sydafrika och Australien och innebär att det har är en lite hetare BBQ sås som passar fint till vitt kött, fågel, fisk och vegetariskt.

Classic BBQ Sauce har en perfekt balans mellan sötma och syra. Det ar en kraftfull BBQ-sås med väl balanserade smaker (sötma, syrlighet, hetta och rök) och som får fyllighet genom bitar av lök och rostad vitlök. Det handlar om klassiska smaker, inspirerade av amerikanska baby back- och BBQ-såser, med en grund på brunt socker och fruktpureer som bryts av med vinäger och rökiga toner.

Nyheterna från Caj P. finns i butik sedan vecka 8. BBQ-såserna hittas hos Coop, Axfood & Citygross. Persillade finns hos ICA, Coop & Axfood.

Senaste nytt

125 miljoner investeras i svenskt växtbaserat protein

Plant Protein Production AB i Jämjö ska producera svenskt växtbaserat protein av åkerböna.
Skärmavbild 2025-11-10 kl. 11.56.46
125 miljoner investeras i svenskt växtbaserat protein

Tetra Pak lanserar ny plattform för livsmedelsproduktion

Tetra Pak Factory OS är en ny AI-driven plattform för livsmedelsproduktion – en skalbar och modulär lösning som kopplar ihop hela fabriken.
Tetra Pak® Factory OS™
Tetra Pak lanserar ny plattform för livsmedelsproduktion

Stöd till livsmedelsbutiker ska stärka Sveriges beredskap

Livsmedelsbutiker i tio kommuner kan ansöka om stöd för att installera eluttag, som behövs för att ansluta mobila reservkraftaggregat.
Shopping,In,A,Supermarket,Concept.shopping,In,Supermarket,A,Shopping,Cart
Stöd till livsmedelsbutiker ska stärka Sveriges beredskap

Estrella startar valmyndighet – för chips

Inför valåret 2026 startar Estrella en egen valmyndighet – Chipsvalmyndigheten– med uppdrag att hitta Sveriges nästa stora chipssmak.
Estrella_Chipsvalet_Headerbild
Estrella startar valmyndighet – för chips

Läs vidare

Hammars Bryggeri lanserar svensk cola-utmanare

Hammars Bryggeri vill erbjuda ett alternativ till de stora internationella varumärkena med Svensk Cola.
hammars
Hammars Bryggeri lanserar svensk cola-utmanare

Tomtens Karamelläpple – Årets julfil från Norrmejerier

Barnen på Hjältarnas hus i Umeå har röstat fram Tomtens Karamelläpple som årets julfil från Normejerier.
0157	Norrmejerier	Julfil Karamellapple	1 liter	7310861001577
Tomtens Karamelläpple – Årets julfil från Norrmejerier

Framtidens timbaler ska öka matglädjen

BrandEye lanserar timbaler för personer med dysfagi. De ser ut som mat men har en konsistens som är lätt och säker att äta.
Skärmavbild 2025-10-31 kl. 09.01.08
Framtidens timbaler ska öka matglädjen

Blodbrownien lanseras i fler butiker till Halloween

I samband med Halloween kommer blodbrownien, som lanserades på Pressbyråns testbutik PBX, att finnas i flera butiker i hela landet.
Blodbrownie Emma Moberg
Blodbrownien lanseras i fler butiker till Halloween