Caj P. lanserar årets smak och tre nya BBQ-såser

PUBLICERAD: 11 juni 2020
UPPDATERAD: 21 februari


Inför grillsäsongen 2020 har Caj P. lanserat den första upplagan av årets smak, Persillade. En franskinspirerad grillolja med smak av persilja och vitlök. Vi lägger i allt högre utsträckning grönsaker, ost, fisk och kyckling på grillen. Med Persillade har man tagit fram en smakprofil som speciellt passar till just detta: en ljus fin grillolja med fräscha citrontoner som smakar ljuvligt till fågel, fisk, ost och grönsaker.

Under våren lanserade Caj P. också tre BBQ-såser med fokus på spännande smakkombinationer. Korean, Classic och Sweet Heat BBQ sauce hämtar smaker från tre olika kök. Alla såser har en fyllig textur med fina bitar av lök, örter och vitlök vilket ger en trevlig känsla på tallriken.

En av de stora smaktrenderna som håller i sig är asiatiskt. Korean BBQ-sauce gör det möjligt ta med sig smakerna till grillen,genom att hämta inspiration från de japanska och koreanska köken. Korean BBQ-sauce har toner av ingefära, vitlök och citrus och får ratt textur med fina bitar av lök och ingefära. Den passar utmärkt till vegetariskt, med en smak som ger associationer till rätter som vårrullar, bao och dumplings.

Sweet Heat BBQ Sauce har en markerad fruktighet med intensiva smaker från torkade röda frukter, persika, aprikos och chili. Inspirationen är hämtad från Sydafrika och Australien och innebär att det har är en lite hetare BBQ sås som passar fint till vitt kött, fågel, fisk och vegetariskt.

Classic BBQ Sauce har en perfekt balans mellan sötma och syra. Det ar en kraftfull BBQ-sås med väl balanserade smaker (sötma, syrlighet, hetta och rök) och som får fyllighet genom bitar av lök och rostad vitlök. Det handlar om klassiska smaker, inspirerade av amerikanska baby back- och BBQ-såser, med en grund på brunt socker och fruktpureer som bryts av med vinäger och rökiga toner.

Nyheterna från Caj P. finns i butik sedan vecka 8. BBQ-såserna hittas hos Coop, Axfood & Citygross. Persillade finns hos ICA, Coop & Axfood.

Senaste nytt

Fruktstund ökade elevers koncentration

Barn som fick frukt i skolan blev mer koncentrerade och engagerade – det visar Icas fruktexperiment.
icafrukt

Nytt samarbete om fossilfri mineralgödsel

Lantmännen och Arla har tecknat ett avtal om fossilfri mineralgödsel, som ska minska lantbrukets klimatavtryck.
mineralgödsel

BUBS lanseras på den amerikanska marknaden

Orkla Snacks lanserar godisvarumärket BUBS på den amerikanska marknaden under hösten 2025.
Bubs i godisskål

Ärtbaserad 2-i-1-produkt för matlagning och vispning

Sproud 2-i-1 Cooking/Whipping är en ny växtbaserad matlagnings- och vispprodukt för både söta och salta rätter.
952b2f9454e770fa_org

Läs vidare

Ärtbaserad 2-i-1-produkt för matlagning och vispning

Sproud 2-i-1 Cooking/Whipping är en ny växtbaserad matlagnings- och vispprodukt för både söta och salta rätter.
952b2f9454e770fa_org

Skakad sallad nu på Pressbyrån

Picadeli introducerar tre varianter av den virala succén "shake salad", exklusivt framtagna för Pressbyrån.
3500x2300_shakesallader2

Nytt Nespresso-kaffe med vitamin B6

Nespresso utökar serien Coffee+ med den funktionella kaffenyheten Active, som är berikad med vitamin B6.
WW_ALL_VL_Spring 2025_Creative Cups_KV1_ICED LEGGERO MILK_RGB_LOCK_20-XX

Alkoholfritt vin i PET-flaska till picknicken

Lagom till picknicksäsongen släpper Spring Village två nya alkoholfria viner i en praktisk PET-flaska, som är lätt att ta med på picknicken.
Spring_valley_13643_v002