Alkoholfritt mousserande rosévin på burk från Leitz

PUBLICERAD: 10 juni 2020
UPPDATERAD: 21 februari


Den 1 juni lanserades ett nytt alkoholfritt vin från Johannes Leitz. Denna gång är det ett mousserande rosévin som förpackats i en praktisk och miljövänlig aluminiumburk. Leitz Eins Zwei Zero Sparkling Rosé med sin krämiga mousse och friska smaker av smultron och vinbär passar utmärkt som aperitif eller till fisk och skaldjur. Passar perfekt i sommarens picknickkorg!

Äntligen kommer ett nytt, alkoholfritt och mousserande vin från Johannes Leitz. Dessa rosa bubblor förpackas i en 25 cl miljövänlig aluminiumburk och finns från och med den 1 juni på den alkoholfriahyllan på Systembolaget.

Tack vare den skonsamma avalkoholiseringsmetod (vakuumdestillation) som Leitz använder sig av lyckas man bevara de naturliga och fruktiga aromerna i de alkoholfria vinerna.

Leitz Eins Zwei Zero Sparkling Rosé har friska och fruktiga toner av smultron och vinbär och för tankarna till en ljummen sommarkväll i bersån. Avslutningen är både välbalanserad och fräsch med en fin och krämig mousse. Vinet består till 100 % av Pinot Noir.

”Det är verkligen roligt att vi får vara med på Johannes Leitz alkoholfria resa och se hur produktionen utvecklas. Att vi får vara först i Sverige med att lansera ett alkoholfritt, mousserande vin på burk är fantastiskt”, säger Josef Andirik som är producentansvarig på Johan Lidby Vinhandel.

Leitz alkoholfria serie är ett mycket bra alternativ för den som av olika orsaker inte kan, eller vill, dricka alkohol. Vinerna passar utmärkt till skaldjur och olika fiskrätter, till sushi och kryddstarka asiatiska rätter, men också som sällskapsvin och aperitif. Den nya alkoholfria burken passar utmärkt i picknickkorgen.

Från den 1 juni finns Leitz Eins Zwei Zero Sparkling Rosé på burk på Systembolaget och kan beställas med artikelnummer 19025 för 27 kr, 1 kr pant.

 

Läs vidare

Sommarkänsla året runt med Pomonader

Kiviks Musteri lanserar det nya konceptet Pomonad, en kolsyrad dryck baserad på svenska äpplen och andra svenska sommarsmaker.
Pomonader 16_9

Felix moderniserar hela kolonialhyllan

Felix lanserar nya såser och dressingar, recepten på flera befintliga produkter förbättras och hela sortimentet kommer i nya "drizzleflaskor".
Sallad_1200x750 2

Santa Maria lanserar smaksättare med extra sting

Santa Maria lanserar en hetare variant av sin Sweet Chili-sås – Sweet Chili Sås Hot – och uppdaterar receptet på sina äggnudlar.
santa maria

Ostspäckad limited edition från Santa Maria

Santa Maria lanserar Santa Maria Crunchy & Cheesy Strips – en ny limited edition med en distinkt ostsmak och dippvänlig form.
Unknown

Senaste nytt

Sommarkänsla året runt med Pomonader

Kiviks Musteri lanserar det nya konceptet Pomonad, en kolsyrad dryck baserad på svenska äpplen och andra svenska sommarsmaker.
Pomonader 16_9

Kungsörnen firar Pippi Långstrump 80 år

Kungsörnen hyllar Pippi Långstrump på 80-årsdagen genom ett samarbete med Astrid Lindgren Aktiebolag och jubileumskampanjen "Gör som Pippi".
pippi

Bisfenoler i kontakt med livsmedel förbjuds

Nu blir det förbjudet att använda bisfenol A och andra bisfenoler som klassificeras som farliga i material som kommer i kontakt med livsmedel.
Konservburkar

Lidls kundklubb spränger tvåmiljonersvallen

Lidl Plus har nått två miljoner användare – drygt fyra år efter lanseringen – och rankas idag som branschens mest rekommenderade kundklubb.
fe654a70-4b35-4b07-925e-b90c537f24a3