Sjukskrivningarna ökar inom dagligvaruhandeln, samtidigt som konsumenterna fortsätter att hamstra och många hyllor står tomma. Atrias säljkår lägger därför sina säljmål tillfälligt åt sidan för att istället gå ut i butikerna och plocka upp varor.
”I den här extrema situationen är det inte fokus på att pusha nyheter och kampanjer, utan vi måste alla hjälpas åt så att konsumenterna hittar sina varor. Butikspersonalen sliter hårt och behöver fler händer som kan fylla på i hyllorna”, säger Mats Hallstensson, SVP Retail & Export på Atria.
Atrias 20-tal säljare, som är fördelade i distrikt över hela Sverige, får även förstärkning av säljarna inom Atria Foodservice, som nu har färre kundbesök och istället kan gå ut i butikerna.
”Vi fokuserar på att fylla på med färskvaror och kylt, som är våra kategorier och som vi kan bäst, men givetvis hjälper vi till där det behövs”, säger Mats Hallstensson.
Initiativet kommer att fortsätta tills vidare.