Dalsspiras Grillost ska levereras till Axfoods butiker

PUBLICERAD: 17 december 2019
UPPDATERAD: 21 februari


Dalsspira och Axfood har slutit ett avtal, som innebär att Dalsspiras lokalproducerade Grillost ska finnas i sortimentet hos landets drygt 200 Hemköpsbutiker och 150 Tempobutiker. Grillosten kommer även att kunna beställas av alla landets Willys- och Snabbgrossbutiker.

I mitten av februari 2020 börjar Dalsspira leverera sin lokalproducerade Grillost till Axfood.

”Fantastiskt kul att Axfood satsar på svenskproducerat! Vi levererar nu vår Grillost till två av landets största kedjor och jobbar vidare för att bryta mer ny mark”, säger Dalsspiras VD Malin Jakobsson.

”Volymen är svår att uttala sig om, då motsvarande produkt inte sålts av Axfood tidigare – men med den försäljningsutveckling som vi sett till andra kunder under hösten, så är förhoppningarna höga.”

Dalsspiras Grillost, som produceras på mejeriet i Färgelanda av komjölk från lokala gårdar i Bohuslän och Dalsland, kan sedan tidigare även beställas av landets Ica-butiker.

Läs vidare

Biofach 2023: Eko-Portalen hittar de ekologiska produkterna

Vem gör vad när det kommer till ekologiska livsmedel i Sverige? Hur man tar reda på det visade Organic Sweden i den svenska paviljongen på Biofach 2023.
Kolbjörnx

Biofach 2023: Tekompaniet är mer än bara produkten

Tekompaniet fanns med i den svenska paviljongen på Biofach 2023. Tyskland är Europas största temarknad och att slå sig in där verkar inte helt enkelt.
Håkan

Plastpåseskatten försvinner vid nyår

Vid nyår försvinner skatten på plastpåsar som infördes år 2020 enligt SD.
plast-skatt-utvaldx

Biofach 2023: Nordic Soda Company kompletterar med gin

The Nordic Soda Company fanns på Biofach 2023 med avsikten att öka det utländska intresset för produkterna.
Nordicx

Senaste nytt

Kale Foods lanserar Juicy Marbles i Sverige

Kale Foods är distributör för Juicy Marbles växtbaserade produkteri Sverige.
IMG-4737

Axfoundation vinner Livsmedelspriset 2023

Livsmedelspriset 2023 går till Axfoundation som arbetar för ett mer hållbart samhälle.
Axfoundation_Livsmedelspriset_LivsmedelIFokus1024x768

Ny färdplan ska förena svenska livsmedelsföretag

”Det svenska handslaget för en hållbar livsmedelskedja” är en gemensam agenda för hela livsmedelsbranschen.
wwf

Arla kampanjar för fler hemsläp

Arla lanserar kampanjen ”Hemsläp” för att få fler restauranggäster att ta med sin överblivna mat hem.
Arla_Foodiebag_Webb_1