Picard lyfter fram frysmatens fördelar med fem statements

PUBLICERAD: 18 oktober 2019
UPPDATERAD: 21 februari


Picard har tagit fram fem ”statements” som förklarar alla fördelar med företagets frysta produkter. Den landsomfattande kampanjen rullas nu ut i butiker, dagspress, digitalt och DR.

”Det är dags att nå ut med att Picards frysta premiumprodukter minskar matsvinnet och erbjuder en mängd hälsofördelar. Alla som följer den viktiga debatten om matsvinn, klimatsmarthet och hälsosam livsföring känner till att fryst mat är framtiden”, säger Emily Gray, PR & SoMe ansvarig på Picard Sverige.

Picards sortiment finns, förutom i de egna butikerna, även i frysar på Coop, Ica, City Gross och Paradiset. I samband med att Picard inledde ett samarbete med Paradiset ville företaget lyfta fram de många skälen till att välja deras sortiment, inte minst som ett sätt att minska matsvinnet, både hos konsument och i butik.

”En utmaning var att få folk att förstå varför det ska vara värt att betala mer för fryst än färsk mat och vilka fördelar det resulterar i. Det finns många anledningar att välja Picards produkter och vi kände att vi behövde upplysa konsumenterna om detta. Vi landade i fem statements som väcker en nyfikenhet och förhoppningsvis blir kunden mer intresserad och får en större kunskap”, säger Emil Jonsson, som är Art Director på Picard.

Emily Gray säger att målet är att guida kunderna och hjälpa dem att göra rätt val för både hälsan och miljön:

”Varje statement ger tydlig och enkel information om allt det positiva Picards produkter erbjuder, med relevant koppling till frågor som många konsumenter ställer sig när de handlar hos oss.”

Läs vidare

Ridderheims byter design på hela sortimentet

Under hösten har Ridderheims inläggningar och plockbrickor fått ny design. Nu övergår även Ridderheims ölkorv till den nya designen.
ridder0

Biofach 2023: Eko-Portalen hittar de ekologiska produkterna

Vem gör vad när det kommer till ekologiska livsmedel i Sverige? Hur man tar reda på det visade Organic Sweden i den svenska paviljongen på Biofach 2023.
Kolbjörnx

Biofach 2023: Tekompaniet är mer än bara produkten

Tekompaniet fanns med i den svenska paviljongen på Biofach 2023. Tyskland är Europas största temarknad och att slå sig in där verkar inte helt enkelt.
Håkan

Plastpåseskatten försvinner vid nyår

Vid nyår försvinner skatten på plastpåsar som infördes år 2020 enligt SD.
plast-skatt-utvaldx

Senaste nytt

Ökat fokus på Nyckelhålsmärkta produkter

Livsmedelsverket och livsmedelsbranschen gör en gemensam satsning på att lyfta fram Nyckelhålsmärkningen under januari.
Skärmavbild 2025-01-17 kl. 11.03.18

Ny kärlekskollektion från Lakrids By Bülow

Det danska gourmetlakritsföretaget Lakrids By Bülow lanserar LOVE-kollektion med fyra av sina mest populära smaker.
eyJwYXRoIjoibGFrcmlkcy1ieS1idWVsb3dcL2ZpbGVcL21NVkJUZFJpZzFycjFLYVpmMlNULmpwZyJ9_lakrids-by-buelow_jONL2iErCw546WiEQssXZFoNENODYn7EO2fkPewE8Fc

Kampanj ska öka konsumtionen av svenska ägg

Svenska Ägg inleder en flerårig marknadssatsning. Visionen är att alla som bor i Sverige ska äta minst ett ägg om dagen – och det ska vara svenskt.
Marie L Hogstadius

De kan vinna årets Sjömatspris

Skillingefisk-Impex, Guldhaven Pelagiska och Musselfabriken är finalister till Sjömatspriset 2025 som delas ut under Nordic Seafood Summit.
Nominerade_sjomatspriset