Nespresso lanserar globalt koncept i Sverige

PUBLICERAD: 7 oktober 2019
UPPDATERAD: 21 februari


Nu har Nespressos innovativa butikskoncept ”Nespresso Boutique” kommit till Gallerian i Stockholm. I centrum för det nya butikskonceptet står – förutom kaffe – sensorik, hållbarhet och en personlig kundupplevelse.

Nespresso Boutique beskrivs som en upptäcktsfärd genom kaffets värld, där kunden tas med på en resa för alla sinnen. Här kan besökarna djupdyka i kaffe, upptäcka nya kafferitualer, smaker och dofter, lära sig mer om ursprung och hållbarhet och utforska sina egna smakpreferenser.

En kaffespecialist tar emot varje kund personligen, guidar genom butikens sortiment av kaffe, kaffemaskiner och tillbehör, erbjuder möjligheten att dofta på kaffet i specialdesignade ”aroma jars” och avslutar med en provsmakning. Det finns även möjlighet till privata kaffeprovningar och att avnjuta kaffe på plats i en kaffebar. I butiken finns inga traditionella kassor, utan kunden kan betala direkt till kaffespecialisten.

”Vi längtar efter att välkomna våra kunder till Nordens första Nespresso Boutique. Att komma in i butiken ska kännas som en sensorisk resa med kaffet som den självklara huvudrollen, där det personliga mötet och Nespressos gedigna hållbarhetstänk löper som en röd tråd genom hela upplevelsen. Konceptet har fått väldigt positiv respons runt om i världen så vi är väldigt glada över att äntligen lansera i Stockholm”, säger Linda Fazekas, Nordic Marketing Manager på Nespresso Sverige.

Bordsskivorna i butiken har tillverkats av kaffeavfall och trämaterialen kommer från Nespressos FSC-certifierade återplanteringsprogram. Väggpanelerna är gjorda av återvunnen aluminium. I butiken finns även återvinningsstationer för använda Nespressokapslar.

Nespresso Boutique lanserades i Cannes och har därefter successivt rullats ut från New York och London i väst till Hong Kong och Sydney i öst.

Läs vidare

Ridderheims byter design på hela sortimentet

Under hösten har Ridderheims inläggningar och plockbrickor fått ny design. Nu övergår även Ridderheims ölkorv till den nya designen.
ridder0

Biofach 2023: Eko-Portalen hittar de ekologiska produkterna

Vem gör vad när det kommer till ekologiska livsmedel i Sverige? Hur man tar reda på det visade Organic Sweden i den svenska paviljongen på Biofach 2023.
Kolbjörnx

Biofach 2023: Tekompaniet är mer än bara produkten

Tekompaniet fanns med i den svenska paviljongen på Biofach 2023. Tyskland är Europas största temarknad och att slå sig in där verkar inte helt enkelt.
Håkan

Plastpåseskatten försvinner vid nyår

Vid nyår försvinner skatten på plastpåsar som infördes år 2020 enligt SD.
plast-skatt-utvaldx

Senaste nytt

Arlas Keso-mejeri nu helt fossilfritt

Arla i Falkenberg har bytt naturgas mot flisbaserad fjärrvärme och anläggningen är nu helt fossilfri.
5c03efc3-64bc-4420-81ed-0c07cae30c01-w_960

Ökad försäljning av frukt och grönsaker under 2024

Försäljningen av frukt och grönsaker ökade med 4,5 procent under 2024, jämfört med året innan, visar Dagligvaruindex Frukt & Grönt.
2c0510f8-96a3-4549-9482-05415a6a1b7e-w_960

Ökat fokus på Nyckelhålsmärkta produkter

Livsmedelsverket och livsmedelsbranschen gör en gemensam satsning på att lyfta fram Nyckelhålsmärkningen under januari.
Skärmavbild 2025-01-17 kl. 11.03.18

Ny kärlekskollektion från Lakrids By Bülow

Det danska gourmetlakritsföretaget Lakrids By Bülow lanserar LOVE-kollektion med fyra av sina mest populära smaker.
eyJwYXRoIjoibGFrcmlkcy1ieS1idWVsb3dcL2ZpbGVcL21NVkJUZFJpZzFycjFLYVpmMlNULmpwZyJ9_lakrids-by-buelow_jONL2iErCw546WiEQssXZFoNENODYn7EO2fkPewE8Fc