Arla klär baksidorna på mjölkpaketen i självförtroende

PUBLICERAD: 16 maj 2019
UPPDATERAD: 21 februari


Bris idolkortskampanj, med modiga berättelser om mobbing, tvångstankar och depression, har gjort skillnad för sjätteklassare i 20 år. Idolkorten skickas ut i över 100 000 exemplar och sprids på sociala medier, nu kommer de även att synas på mjölkbaksidorna, som är ett av Sveriges mest lästa medier med stor genomslagskraft.

De idoler som medverkar i kampanjen just nu är proffsfightern Hamza Bougamza, fotbollsspelaren Kosovare Asllani, friidrottaren Irene Ekelund, ryttaren Nellie Berntsson, influencern Mahmoud Bitar och musikern Ludwig Kronstrand (Hov1).

”Genom att placera idolernas berättelser på mjölkbaksidorna vill vi hjälpa till att öppna upp för viktiga samtal och diskussioner i hemmet och mellan vänner. Förhoppningsvis når budskapet ut till fler barn som är i behov av stöd”, säger Magnus Fogelström, projektledare för Arlas mjölkbaksidor.

”Sedan 1998 har Bris delat ut över två miljoner idolkort och vi är väldigt glada att idolernas berättelser nu sprids vidare så att ännu fler barn kan nås av budskapet att alla har rätt till en bra barndom”, säger Anna Holmqvist, kommunikations- och påverkanschef på Bris.

 

Läs vidare

Ridderheims byter design på hela sortimentet

Under hösten har Ridderheims inläggningar och plockbrickor fått ny design. Nu övergår även Ridderheims ölkorv till den nya designen.
ridder0

Biofach 2023: Eko-Portalen hittar de ekologiska produkterna

Vem gör vad när det kommer till ekologiska livsmedel i Sverige? Hur man tar reda på det visade Organic Sweden i den svenska paviljongen på Biofach 2023.
Kolbjörnx

Biofach 2023: Tekompaniet är mer än bara produkten

Tekompaniet fanns med i den svenska paviljongen på Biofach 2023. Tyskland är Europas största temarknad och att slå sig in där verkar inte helt enkelt.
Håkan

Plastpåseskatten försvinner vid nyår

Vid nyår försvinner skatten på plastpåsar som infördes år 2020 enligt SD.
plast-skatt-utvaldx

Senaste nytt

Sommarkänsla året runt med Pomonader

Kiviks Musteri lanserar det nya konceptet Pomonad, en kolsyrad dryck baserad på svenska äpplen och andra svenska sommarsmaker.
Pomonader 16_9

Kungsörnen firar Pippi Långstrump 80 år

Kungsörnen hyllar Pippi Långstrump på 80-årsdagen genom ett samarbete med Astrid Lindgren Aktiebolag och jubileumskampanjen "Gör som Pippi".
pippi

Bisfenoler i kontakt med livsmedel förbjuds

Nu blir det förbjudet att använda bisfenol A och andra bisfenoler som klassificeras som farliga i material som kommer i kontakt med livsmedel.
Konservburkar

Lidls kundklubb spränger tvåmiljonersvallen

Lidl Plus har nått två miljoner användare – drygt fyra år efter lanseringen – och rankas idag som branschens mest rekommenderade kundklubb.
fe654a70-4b35-4b07-925e-b90c537f24a3