Arla klär baksidorna på mjölkpaketen i självförtroende

PUBLICERAD: 16 maj 2019
UPPDATERAD: 21 februari


Bris idolkortskampanj, med modiga berättelser om mobbing, tvångstankar och depression, har gjort skillnad för sjätteklassare i 20 år. Idolkorten skickas ut i över 100 000 exemplar och sprids på sociala medier, nu kommer de även att synas på mjölkbaksidorna, som är ett av Sveriges mest lästa medier med stor genomslagskraft.

De idoler som medverkar i kampanjen just nu är proffsfightern Hamza Bougamza, fotbollsspelaren Kosovare Asllani, friidrottaren Irene Ekelund, ryttaren Nellie Berntsson, influencern Mahmoud Bitar och musikern Ludwig Kronstrand (Hov1).

”Genom att placera idolernas berättelser på mjölkbaksidorna vill vi hjälpa till att öppna upp för viktiga samtal och diskussioner i hemmet och mellan vänner. Förhoppningsvis når budskapet ut till fler barn som är i behov av stöd”, säger Magnus Fogelström, projektledare för Arlas mjölkbaksidor.

”Sedan 1998 har Bris delat ut över två miljoner idolkort och vi är väldigt glada att idolernas berättelser nu sprids vidare så att ännu fler barn kan nås av budskapet att alla har rätt till en bra barndom”, säger Anna Holmqvist, kommunikations- och påverkanschef på Bris.

 

Läs vidare

Biofach 2023: Eko-Portalen hittar de ekologiska produkterna

Vem gör vad när det kommer till ekologiska livsmedel i Sverige? Hur man tar reda på det visade Organic Sweden i den svenska paviljongen på Biofach 2023.
Kolbjörnx

Biofach 2023: Tekompaniet är mer än bara produkten

Tekompaniet fanns med i den svenska paviljongen på Biofach 2023. Tyskland är Europas största temarknad och att slå sig in där verkar inte helt enkelt.
Håkan

Plastpåseskatten försvinner vid nyår

Vid nyår försvinner skatten på plastpåsar som infördes år 2020 enligt SD.
plast-skatt-utvaldx

Biofach 2023: Nordic Soda Company kompletterar med gin

The Nordic Soda Company fanns på Biofach 2023 med avsikten att öka det utländska intresset för produkterna.
Nordicx

Senaste nytt

Kale Foods lanserar Juicy Marbles i Sverige

Kale Foods är distributör för Juicy Marbles växtbaserade produkteri Sverige.
IMG-4737

Axfoundation vinner Livsmedelspriset 2023

Livsmedelspriset 2023 går till Axfoundation som arbetar för ett mer hållbart samhälle.
Axfoundation_Livsmedelspriset_LivsmedelIFokus1024x768

Ny färdplan ska förena svenska livsmedelsföretag

”Det svenska handslaget för en hållbar livsmedelskedja” är en gemensam agenda för hela livsmedelsbranschen.
wwf

Arla kampanjar för fler hemsläp

Arla lanserar kampanjen ”Hemsläp” för att få fler restauranggäster att ta med sin överblivna mat hem.
Arla_Foodiebag_Webb_1