I samband med att Lidl blir en av huvudsponsorerna till TV-programmet Sveriges Mästerkock, arrangerar kedjan för andra året i rad tävlingen Lidls Mästare. De som vill tävla uppmanas att skapa ett recept utifrån veckans tävlingsvara och posta en bild av rätten på Instagram.
Varje vecka mellan den 7 januari och 31 mars presenterar Lidl en ny tävlingsvara ur sortimentet, som de tävlande i Lidls Mästare 2019 ska skapa recept utifrån. Varje veckas utses en vinnare, som senare i vår får delta i en final och göra upp om mästartiteln och vinsten, som består av en matresa till en hemlig destination i Sydeuropa.
”Vi vet att det finns ett stort intresse för matlagning ute i landet och vi vill inspirera svenskarna att utmana sig själva i sitt kreerande. Genom vårt samarbete med Sveriges Mästerkock kan våra tävlingsdeltagare ta fram sina bidrag utifrån samma råvaror som TV-kockarna och själva upptäcka att hög kvalitet inte måste kosta skjortan. Nu ser vi fram emot att få gå igenom alla inspirerande tävlingsbidrag”, säger Bella Goldman, marknads- och kommunikationsdirektör Lidl Sverige.