Absolut vill sprida kärlek med ny limited edition-flaska

PUBLICERAD: 25 november 2018
UPPDATERAD: 21 februari


Med lanseringen av den senaste Limited Edition-flaskan vill Absolut inspirera människor till att sprida mer kärlek. I den nya kampanjen har bläck från hatiska demonstrationsskyltar världen över samlats och återanvänts i syfte att sprida ett bättre budskap: kärlek.

Absoluts senaste kampanj vill visa att kärlek är den starkaste kraften i världen, samtidigt som den syftar till att skapa en mer öppen värld. Absolut besökte rasistiska- och anti-HBTQ-protester runt om i världen, samlade ihop hatfulla skyltar, utvann bläcket och återanvände det för att skapa de mint- och rosafärgade konturerna som syns på flaskan. Flaskdesignen består av ordet ”kärlek” som skrivits på ett flertal språk. Detta för att visa att kärlek inte har några gränser. Även glaset är återvunnet och består till 70 procent av tidigare års limited edition-flaskor. 

”Den här produkten betyder väldigt mycket för oss och blir ett viktigt steg i vår strävan att göra världen mer öppen. Särskilt viktig blir den i Sverige där Absolut är en stark plattform för detta kärleksfulla budskap som vi hoppas kan skapa solidaritet och driva positiv förändring mot en mer hoppfull och öppen värld”, säger Pia Hägglöf, Brand Manager för Absolut i Sverige.

Carina Malm

 

 

Läs vidare

Biofach 2023: Eko-Portalen hittar de ekologiska produkterna

Vem gör vad när det kommer till ekologiska livsmedel i Sverige? Hur man tar reda på det visade Organic Sweden i den svenska paviljongen på Biofach 2023.
Kolbjörnx

Biofach 2023: Tekompaniet är mer än bara produkten

Tekompaniet fanns med i den svenska paviljongen på Biofach 2023. Tyskland är Europas största temarknad och att slå sig in där verkar inte helt enkelt.
Håkan

Plastpåseskatten försvinner vid nyår

Vid nyår försvinner skatten på plastpåsar som infördes år 2020 enligt SD.
plast-skatt-utvaldx

Biofach 2023: Nordic Soda Company kompletterar med gin

The Nordic Soda Company fanns på Biofach 2023 med avsikten att öka det utländska intresset för produkterna.
Nordicx

Senaste nytt

Kale Foods lanserar Juicy Marbles i Sverige

Kale Foods är distributör för Juicy Marbles växtbaserade produkteri Sverige.
IMG-4737

Axfoundation vinner Livsmedelspriset 2023

Livsmedelspriset 2023 går till Axfoundation som arbetar för ett mer hållbart samhälle.
Axfoundation_Livsmedelspriset_LivsmedelIFokus1024x768

Ny färdplan ska förena svenska livsmedelsföretag

”Det svenska handslaget för en hållbar livsmedelskedja” är en gemensam agenda för hela livsmedelsbranschen.
wwf

Arla kampanjar för fler hemsläp

Arla lanserar kampanjen ”Hemsläp” för att få fler restauranggäster att ta med sin överblivna mat hem.
Arla_Foodiebag_Webb_1