Marabou Mjölkchokladstrut, Coca-Cola Lemon och det tobaksfria snuset Zyn utsågs till Årets produkter 2018 hos Reitan Convenience Swedens tre butikskoncept 7-Eleven och Shell/7-Eleven och Pressbyrån. Priset delades ut på Reitan Convenience Swedens årliga leverantörsmöte.
Hos 7-Eleven var det Marabou Mjölkchokladstrut från GB-Glace som tog hem priset.
Motivering:
”Marabou Mjölkchokladstrut tar den mycket lyckade trenden av co-branding till nya höjder och bygger på formatet från storsäljaren Daimstrut och kombinerar den med en mycket bra smak med ett varumärke som kunden väl känner igen. Med en mycket gynnsam säsong och gemensamma kampanjer har detta blivit till en av våra mest ökande produkter i glasskategorin.”
På Shell 7-Eleven är det Coca-Cola Lemon som är vinnare.
Motivering:
”Coca-Cola Lemon är ett välkommet tillskott till dryckeskategorin och har under säsongen tagit en mycket bra position. Vad vi speciellt uppskattar är att ta en befintlig produkt och förfina denna med ny och omtyckt smak som kunden också känner igen vilket har skapat en fantastisk försäljning till våra törstiga kunder.”
Årets vinnare på Pressbyrån är Zyn Slim från Swedish Match.
Motivering:
”Zyn är en produkt som är med och skapar en helt ny kategori inom den befintliga snuskundgruppen och som både kombinerar en framåtanda och innovation i helt rätt riktning. Den appellerar dessutom till en kundgrupp som efterfrågar alternativ till traditionella tobaksprodukter. Den har utan att ta volym från befintliga produkter bidragit till en mycket bra volymtillväxt.”
Carina Malm