Sedan den butiksgrillade kycklingen lanserades på 70-talet har inte så mycket hänt. Nu lanserar Kronfågel butiksgrillen 2.0 med flera nya färdiggrillade produkter.
”Vi vet att många konsumenter önskar fler valmöjligheter gällande färdiggrillade alternativ. Därför valde vi att utveckla och förbättra butiksgrillen med ett nytt uppdaterat sortiment”, säger Anders Ferlin, produkt- och innovationschef på Kronfågel.
I det nya konceptet Grill Take Away ingår den urbenade kycklingklubban Kycklingsteak, smaksatt med Smoked Garlic, Lårfilé BBQ Pepper samt kycklingvingar smaksatta med BBQ Majsgrits. Utöver de nya produkterna görs även en uppdatering av den traditionella butiksgrillade hela kycklingen, som har smak av timjan och vitlök.
Kronfågel vill även öka utbudet av ekologisk färdigmat i butik och lanserar ekologisk Bosarpkyckling för butiksgrillar i varianterna hel kyckling och vingar. Båda är kryddade med ekologisk grillkrydda.
”Den ekologiska marknaden fortsätter att växa stadigt. Samtidigt ökar även efterfrågan på god, snabb och färdiglagad mat. Den färdiggrillade ekologiska Bosarpkycklingen är perfekt för den som vill äta ekologiskt på ett snabbt, gott och smidigt sätt”, säger Anders Ferlin.
”Det är viktigt för oss att möta konsumentens behov och vi ser att allt fler önskar ekologiska produkter. Därför är vi väldigt glada över att nu kunna erbjuda ekologisk kyckling även i butiksgrillen.”
Carina Malm