
Asiatiskt är en av de starkaste mattrenderna i Sverige idag. Nu lanserar Santa Maria Asian Tacos – fem nya produkter som ska göra det enkelt att lyckas med den asiatiska matlagningen.
Sedan 2012 har försäljningen av asiatiska livsmedel mer än fördubblats i Sverige. Svenska folket vill laga ännu mer asiatiskt hemma, men många vet inte hur de olika kryddorna och smaksättarna ska användas. Nu satsar Santa Maria på att göra trenden tillgänglig för alla och lanserar fem nya produkter som ska göra det enkelt att lyckas med den asiatiska matlagningen.
– Med vårt nya koncept så kan konsumenter njuta av en massa härliga asiatiska smaker, på ett sätt de känner igen sig i – i ett tacoformat med en wrap-bas, två smaksättningar och två toppingsåser – som man sedan kombinerar med grönsaker och proteinalternativ, gärna tillsammans med familj och vänner, säger Eric Wollberg, Marketing Activation Manager på Paulig.
Fem nyheter lanseras vecka 34
Santa Maria Asian Wrap Rice Flour är wraps gjorda på 80 procent rismjöl. För att få optimal konsistens ska wrapsen ångas, men de går även att värma i mikro.
Santa Maria Stir Fry Sauce Sweet Chili & Garlic är en medelstark cooking-sås som kan hällas i pannan för smaksättning av fyllningen i wrapsen.
Santa Maria Crispy Coating Garlic with a hint of Ginger är en kryddmix som ger krisp och smak till ”crispy bites” som tillagas i ugn eller airfryer.
Den röda heta toppingsåsen Santa Maria Toppingsås Hot Kimchi Style kombinerar smaker av gochujang och vitlök med hetta från chili flakes. Santa Maria Toppingsås Sweet Korean BBQ är en koreansk sås med sötma från ingefära och hetta från gochujang.